zaterdag 27 juli 2019

Ratje en Giraf

In het vorige berichtje zag je dat ik een grappige boekenlegger heb gehaakt:
"Ratje" heet hij inmiddels.


Dochter, net zo dol op lezen als ik, was erg gecharmeerd van mijn nieuwe vriend.
Helaas was er niet genoeg grijze katoen meer om een broertje of zusje van Ratje te maken voor haar.
Ik ging opnieuw googelen op "patroon boekenlegger haken".
Er ging een wereld voor me open!
En al gauw was er een keuze gemaakt.


Het begint met wat roze.


En een geel lijf.


Met oortjes begint Giraf gestalte te krijgen. Zie je haar grijnzen....


Van bruin haakte ik willekeurige vormen voor de vlekken en naaide die op het lijf.


Nog een koordje draaien voor de hoorntjes.


Nog wat pootjes eraan.



En daar is ze dan: Giraf. 
Klaar om aan het werk te gaan.




Groetjes, Conny



7 opmerkingen:

Ineke zei

Ook al zo'n leuke boekenlegger, ook erg grappig om cadeau te geven!

Floor zei

Grappig dat er zoveel gehaakte boekenleggers bestaan.
Deze platgewalste giraf is ook weer leuk.
Je gaat er vast nog meer maken.

Yvonne zei

Heel grappig zijn ze!

Gonda Westra-Steursma zei

Ha ha, superleuk!!!

Annemiek zei

😊 grappig

Conny's-blog zei

Dit is toch weer geweldig, wist niet dat er zoveel patroontjes van waren............liefs.Conny

BezigeBijMirjam zei

Ook weer grappig!🤗