dinsdag 9 februari 2021

Hier word ik blij van!

Het stond al in de plaatselijke krant laatst, het is hier een  rage!

"Happy Stone"s heet het fenomeen.

Het idee is dat er stenen worden beschilderd en verstopt in de buurt. 
Wie er een vindt mag hem meenemen, houden of opnieuw verstoppen. 
Eventueel kan er een foto op facebook geplaatst worden (Happystones)
Maar ik zit niet op facebook. 
Toch zocht ik stenen en toen mijn dochter er vorige week was, hebben we samen wat uitgeprobeerd.


Inmiddels zijn de stenen op de foto hier boven  al weg. Tijdens onze daagse wandeling leg ik ze ergens neer. Soms vind ik ook stenen van andere mensen die ik dan her-verstop.

Een vriendin had ook wel zin om samen te schilderen, dus zo gezegd zo gedaan. Netjes op afstand en toch even gezellig samen bezig, dat was lang geleden!


Later heb ik nog wat meer bloemen-stenen gemaakt, dat motief lukt mij het best.

Laatst lag er een steen voor ons huis, ik zag nog net hoe een meisje  met haar fiets stopte en die steen glunderend in haar jaszak stopte. Haast nog grappiger was toen er een dag later een auto vol op de rem ging voor ons huis, er een tienermeisje uitsprong en er blijkbaar weer een steen voor ons huis werd gevonden. Onbetaalbaar dat blijde gezicht!


Blije stenen voor blije momenten dus.
Voor mij en ook voor de vinders.
Ben benieuwd of jullie ook iets zien of merken van deze stenen rage?


Nu ontkomen we natuurlijk niet aan het weer. 
Eerst wat plaatjes van onze stormwandeling. 
De wind gierde door alles heen, dus driedubbele lagen kleding aan om ons warm te houden en dan genieten.
Ik hou wel van zulk winterweer.


Je ziet de sneeuw jagen. 
Een wat teleurstellende hoeveelheid, maar toch, alles is net wit.


Stuifsneeuw vormt een "overhang" boven de sloot.



Alle veren opgezet om warm te blijven.


Raar ijs, sneeuwijs, daar kun je niet op schaatsen. 
Dat wordt geen elfstedentocht lijkt me.


De sneeuwklokjes houden dapper vol.


En dit is toch net een quiltpatroon?
Gevormd op een dak, door sneeuw en wind.


Vandaag was het heel andere koek met het weer. De zon scheen en de storm was gaan liggen.






En tot slot:



Groetjes, Conny

16 opmerkingen:

Yvonne zei

Prachtige plaatjes heb je geschoten Conny, wat ziet het er toch mooi uit zo met die witte deken.
Leuk die stenen die jullie hebben gemaakt. Geweldig om te doen en zo iemand blij te maken.

Dientje zei

Mooie foto’s van de storm wandeling. Nu zal het toch wel goed wit zijn bij jullie. Ik las al vaker over de verstopstenen. Wat leuk. Ik ben ze nog niet tegengekomen. Je hebt trouwens mooie beschilderingen gemaakt. Groet, Dientje

Elizabeth zei

Ik zit in een warme kamer je bericht te lezen, maar bij het zien van die ijskoude foto
's krijg ik het toch wel even heel fris...
Ja, het was even menens met die kou, maar ik vind het ook heel mooi. En vandaag met de zon was het prachtig en zelfs aangenaam.
Leuk, die stenen beschilderen... Nee, ik ben het nog niet tegen gekomen...

Floor zei

Prachtige sneeuw foto's, dat is toch altijd heel bijzonder, alsof je in een kerstkaart loopt.
Alleen jammer dat het er zo koud bij is, maar jij houdt er dus van.
Leuk die stenen. Had er al eerder iets over gezien, maar hier in Utrecht nog geen beschilderde stenen tegen gekomen.
Heb al jaren wat stenen liggen om ooit te beschilderen, maar het is er nog niet van gekomen.
Maar wel een goed idee als ik weer eens een slapeloze nacht heb :-)

Alice zei

Mooie natuurfoto's heb je gemaakt. Prachtig.
Worden er op veel plaatsen stenen geschilderd? Kan ik daar ergens iets over lezen. Lijkt me leuk.

Annie Kingma zei

Een stenen rage dus, ze zijn mooi geschilderd.
Prachtige foto's gemaakt in de kou.
Groetnis Annie

Josephine zei

Wat een fantastische binnenkomer zeg die prachtige kopfoto!!!
Toevallig las ik onlangs over deze beschilderde stenen rage,
heel erg leuk vind i8k het, en al helemaal zo als je al schrijft
als je blijde gezichten ziet bij het vinden van zo'n kunstwerkje.
Mooie exemplaren heb je geschilderd Conny.
ook een prachtige serie winter foto's heb je kunnen nemen, heel mooi

hobbyloes zei

Mooi hoor die stenen, leuk beschilderd!
Ja deze winter kunnen we weer eens mooie foto's maken van de sneeuw, je ziet zelfs quiltpatronen!!

conny's quilts en creaties zei

Op pinterset en facebook, maar vast op te googelen op: happy stones

miekequilt zei

Wat een leuk idee, die stenen.ik heb er nooit opgelet, ga ik nu zeker doen. Of misschien start ik het zelf. Stenen zat in huis.
Hier lag echt heel veel sneeuw, dus dat werden korte wandelingen, zonder foto’s. Die laatste foto van jou is echt heel mooi.

Conny's-blog zei

Leuke stenen hebben jullie gemaakt en overal neergelegd.
Hier leeft dat nog niet. Wel leuk om te vinden toch.
Wat een prachtige wereld nu he met die sneeuw, geweldig.
We wandelen hier wat af en schieten de ene foto na de ander haha.
Je lappies worden geknipt en zitten al een stel in mijn vingerhoedjesquilt.
Zo leuk allemaal die verschillende stofjes he, nogmaals bedankt he..........................liefs.Conny

conny's quilts en creaties zei

Fijn dat je de stofjes kunt gebruiken. Veel plezier er mee Conny.

In de weer zei

Erg gezellig, stenen beschilderen.
Ik deed het een tijdje geleden ook met onze kleinkinderen.
Die gingen allemaal naar een verzorgingstehuis.
Ik zag dit al vaak voorbij komen, ben net terug van een wandeling, maar helaas weer niks gevonden.
Maar misschien leeft dat hier nog niet zo.
Kan er natuurlijk zelf een begin mee maken 😉

De Breimeisjes zei

Prachtige foto's!
Ja, hier in Sneek schijnen ook de nodige mensen actief te zijn met die blije stenen. Ontzettend leuk en ik kan me voorstellen dat het genieten is als je dan ziet hoe enthousiast je stenen gevonden worden.

Gonda Westra-Steursma zei

Ja, die stenen. Manlief heeft er ook al twee gevonden. Iets met 'We wish you a colorful day" en "Love". Maar die van jou met die bloemen er op, die vind ik superleuk. Grappige actie... happy stones.
Prachtige foto's ook, vooral de laatste met de sigaren erop. Het is net of ze roken.
groeten, Gonda

petronille zei

Wat heb je prachtige foto's gemaakt. Ik vind ook die laatste zo mooi. Dat wil ik ooit nog eens proberen na te maken met vilt.... En die stenen, ja, ik heb er al verschillende in mijn boekenkastje gehad. Leuk hoor, en fleurig. Ik word er zelf ook blij van.