vrijdag 21 mei 2021

Een grapje met een t-shirt

 Mijn man had een heel oud t-shirt waaraan hij erg gehecht was. 
 Door jaren intensief gebruik werd het almaar slechter.  
Er begonnen gaatjes in de stof te vallen. 
 Maar ik mocht het niet wegdoen. 
 "Ik kan er nog wel eens in sporten".
Ik was het daar niet mee eens,  maar er werd dus in gesport. 
 Later nog in geslapen,  maar uiteindelijk vond ook hij dat het niet meer kon. 
Dus toen ik vandaag zei dat ik een leuk idee op pinterest had gezien om van een oud t-shirt en boodschappen-netje te maken mocht ik het oude shirt gebruiken. 
Het onderste deel van "de romp" gebruikte ik daarvoor. 
Een deel dichtnaaien , allerlei sneetjes maken en klaar.  
Helaas vergat ik  foto's van de werkwijze te maken.  
Maar hier is het resultaat. 


Of het bruikbaar is,  is de vraag.  Een paar boeken erin om te testen was geen probleem. 
Maar mooi?
 hmmmpf.

Nu had ik nog een stukje shirt over. 
De regen kletterde tegen de ramen en ik had nóg wat grappigs op pinterest gezien. 
(Oh, verslaving!!!)

Gniffelend ging ik aan de slag. 

Ik zou mijn man zoveel mogelijk van zijn geliefde shirt terug geven. 
Daarbij wat resten van zijn oude spijkerbroek. 
Hergebruik.
Melig en lekker creatief ging ik aan de slag. 

Zie je het al?


Nog vullen en wat gedroogde bruine bonen onderin zodat ie ook nog zitten kan. 


Mijn man kon de grap wel waarderen.  
Pop zit nu op de vensterbank in zijn werkkamer.
En ik had zo mijn middag mooi gevuld.


Nu vlug verder in deel 7 van de zeven zussen serie.  Ik ben er net in begonnen en hoop dat het net zo leuk is als de vorige boeken van de serie. 

Fijn Pinksterweekend gewenst.


15 opmerkingen:

Elizabeth zei

Hahaha, dat is echt leuk! Je draait er je hand ook niet voor om ..
Je kunt wel iets leuks zien op Pinterest, maar je moet het ook nog kunnen maken.
Deel 7 ligt nog in plastic op mijn nachtkastje. Ik ben nog bezig in deel 6, maar die vind ik toch ietsje tegenvallen...

Josephine zei

Wat een giller zeg, zie het helemaal voor me, jij heerlijk
enthousiast en gniffelend drukdoende deze creatieve hond
tot leven te brengen. Ohhh hij is wel HEEL LEUK geworden Conny,
en denk dat je best een voldaan gevoel had. Op deze manier
hoeft je man toch niet echt afscheid te nemen van zijn geliefde
t-shirt en in bed kan hij hem altijd nog gebruiken als rug steuntje, haha

Fijn Pinksterweekend.....

Annemiek zei

Wat kunben we soms toch lang aan bepaalde kledingstukken hangen. Maar leuk dat er toch nog een grappig aandenken is. En je kon je creativiteit lekker kwijt. Veel leesplezier deze pinksterdagen.

Vireya zei

That is a very cute creation from your husband's old clothes!

Marjan zei

Dit is Recyclen met de hoofdletter R.
Geweldig dat je het T-shirt van je man tot de laatste draad hergebruikt hebt. Leuk dat ie je grapje kon waarderen en pop een plekje heeft gegeven!
Of de tas handig is in gebruik? Ga je het proberen of blijft het bij de test met de boeken?

Marjan zei

Van de week kreeg ik alle zeven delen van de zussen in mijn bezit. Ik moet er nog aan beginnen, maar ik heb hier en daar al gehoord dat het verslavend is... ;o)

Mijn Kleurenpalet zei

O, dit poppetje is echt leuk geworden! Super grappig zeg. :-)
En die tas, ja voor boeken kan dat vast wel, heel appart.

Floor zei

Het tasje is inderdaad alleen geschikt voor grote dingen, maar de pop is heel grappig.
Zo blijft het shirt toch nog een beetje bij je.
Veel plezier met het lezen over de 7e zus.
Hoorde dat er nog een deel 8 gaat komen, wat over die vader gaat en zijn belevenissen om al die baby's te adopteren.

Knutselpret zei

Hilarisch dat is nog eens recyclen. En zo wordt oud weer nieuw. En kan nog jaren mee. Mooie herinnering aan een goed shirt

Dientje zei

Wat een grappige tas heb je gemaakt. Hopelijk is die functioneel. En die pop, een giller, heel erg leuk. Deel 6 viel me wat tegen en heb deze nog niet uit. Deel 7 heb ik nog niet, ook nog niets over gehoord. Veel leesplezier in ieder geval. Het weer is goed voor de hobby’s. Fijn weekend. Groet, Dientje

Yvonne zei

Heel herkenbaar, dat een shirt of die spijkerbroek die tot op de dread verslijt omdat het zo fijn zit. Je hebt een goede manier gevonden om her te hergebruiken!

miekequilt zei

Wat een leuk hergebruik van het shirt. Ik denk dat er alleen grote dingen in de tas kunnen, maar voor boeken is het toch handig. En de pop is helemaal leuk.

blauwruitje zei

Ha ik vind je reuze creatief. Ik ben benieuwd wat de draagkracht is van je tas en het knuffeltje vind ik echt een dotje.

Gonda Westra-Steursma zei

Pinterest... ook vaak mijn inspiratiebron! Het resultaat is super grappig geworden!
groeten, Gonda

In de weer zei

SUPER !!!