vrijdag 20 augustus 2021

Crea 21 Q

De Q was een makkie, natuurlijk, quilts, quilten.
Mijn hobby sinds 1986
(oeps, al  35 jaar....)

Lapjes en draadjes, daar groeide ik mee op, en ze blijven me boeien.
Je kunt er zoveel mee.
Creatieve ideeën met textiel borrelen altijd door mijn hoofd.
Al die jaren was quilten een rode draad, soms kwam ik er nauwelijks aan toe, maar juist ook in heel drukke tijden was het een bron van ontspanning voor mij.



Ik vond een strookje zelfkant waar 5th anniversary opstond, gauw een 3 er voor gezet.
Zo past het mooi bij mijn quilt thema:
35 jaar quilthobby.


Laatst vroeg iemand van onze bee om hulp in onze freubelfreules app.  Ze had een weddingring top klaar en te weinig tijd om die nog af te quilten voor de huwelijksdag van haar zoon.  Ze dacht aan die boeken van Jennifer Chiaverini, zouden wij ook samen aan haar quilt willen komen werken?
Tuurlijk!
Al gauw werden er data geprikt en groepjes gemaakt. Dinsdag mocht ik aantreden, gewapend met naald en vingerhoed. Met zijn vieren brachten we zo een heel gezellige dag door, en schoot ondertussen het quiltwerk goed op. 
Hopelijk gaat het nu lukken en anders gaan we gezellig nog een dagje samen aan het werk! Helaas vergat ik foto's te maken vandaag.  

Quilten is ook delen. 
Delen van materialen,  kennis,  tijd en bovenal ook vriendschap!

groetjes, Conny

 

11 opmerkingen:

Marjan zei

Ja deze letter is een schot in de roos voor jou! 35 quilten, je hebt vast heel wat mooie projecten in handen gehad.
Over de weddingrtingtop moest ik even nadenken; is dat een kussen waar de trouwringen op liggen? Wat leuk om daar zo met elkaar aan te werken. Lekker kletsen en de handen lekker in beweging; heerlijk!

Dientje zei

Wat een heerlijk, herkenbaar verhaal en prachtig weergegeven. Samen quilten is toch anders, voor mijn gevoel, dan samen haken of breien. Ik doe het zelf relatief kort, 8 jaar. Ik deed zoveel handwerk dat ik het quilten altijd uitstelde tot mijn pensioen, niet gelukt trouwens. Groetjes, Dientje

Knutselpret zei

Ah ja en al zolang?? Dan zijn er heel wat kunstwerken gemaakt.super knap

De Breimeisjes zei

Wat leuk om te lezen en te zien.
En prachtig, dat jullie samen met die speciale quilt aan de slag zijn gegaan.

In de weer zei

Samen werken aan zo’n speciaal cadeau is prachtig !

Josephine zei

Wat heb je weer een fraaie collage gemaakt Conny,
inmiddels al 35 jaar een mooie quilthobby. Ongetwijfeld
heb je in die periode veel mooie werkstukken gemaakt.
Wat klinkt dat gezellig, de freubelfreules app, maar fantastisch
dat jullie samen werken aan de weddingring top om alles
op tijd af te krijgen.

Heel fijn weekend......

Floor zei

Weer heel mooi gemaakt en ook bedacht.
In het begin vroeg ik me even af (in een moment van verstandsverbijstering) wat je straks toch met de letter Q zou moeten, maar natuurlijk Quilten! Heerlijk om te doen, maar jij doet ook nog andere leuke dingen.

juffrouw Ooievaar zei

O, Conny wat leuk, dat jullie dat hebben gedaan, inderdaad net als in de boeken van de Quiltclub :)
Ik vind quilten ook geweldig, maar kom er helaas op dit moment niet toe, maar ik ga het wel weer eens oppakken :-)
Groetjes Anita

miekequilt zei

Natuurlijk werd de Q van Quilten! Wat een heerlijke hobby is het toch en wat heb je er een mooie collage van gemaakt.
Fijn weekend!

Gonda Westra-Steursma zei

Wat een mooie gedachte van het delen! Meestal is de Q een moeilijk letter, maar in dit geval helemaal niet. Erg leuk!

Annet zei

Ja, de Q moest natuurlijk over quilten gaan. Leuk dat jullie samen aan de slag zijn gegaan!