vrijdag 22 oktober 2021

Broek breien

Al weer een hele tijd geleden breiden mijn vriendin en ik samen Jacobus de aap (patroon van: zij maakt het) Zij maakte er twee, ik één.
Vorige week begonnen we aan de kleding: een broekje.


De eerste broekspijp is af.
Natuurlijk is er ruimte voor de staart.




Gezellig om samen mee bezig te zijn, want het is soms best een ingewikkeld patroon. 
Binnenkort breien we weer verder.

Oudste zoon werd maandag 33! en zondag togen we naar zijn woonplaats in de randstad.
 Na de lunch reden we naar Leiden en bezochten daar museum Naturalis.
Prachtig om de enorme dinosaurusskeletten te zien. Er was nog veel meer moois, maar daar heb ik geen foto's van.





Ik vond het vreselijk onwennig om in zo'n druk museum te lopen, probeerde toch nog maar wat afstand te houden als dat kon.
Laat in de avond waren we weer thuis, een flinke rit vanuit het Groningse, maar heel gezellig.

Daarna volgden intensieve klusdagen. De hele kamer gingen we samen schilderen, muren , kozijnen en deuren.
Alles moet dan van de kant, dus we knipten het op in delen zodat we ergens konden zitten naderhand. Nu is alles klaar en mooi roomwit, lekker fris weer.

Morgen kan ik eindelijk weer verder met de cursus kleur bij HAWAR in Oldeberkoop. 
In samenwerking met het Quiltersgilde geven zij deze cursus. Les 1 was op 3 oktober 2020.
Toen gooide corona roet in het eten, morgen, een ruim jaar later, hebben we eindelijk les 2.
Heel fijn was dat we elke 6 - 8 weken een huiswerkopdracht kregen.
Ik heb er veel zin in om morgen verder te gaan.
Nieuwe inspiratie opdoen, nieuwe dingen leren, heerlijk!



10 opmerkingen:

Elizabeth zei

Dat was een intensief weekje!
Ik vind de patronen van Anita (Zij maakt het) zo leuk en ontzettend goed...
Leuk om dat samen met een vriendin te doen!

Knutselpret zei

ah dat is zo'n leuk patroon mijn APIE gaat altijd mee naar de markten als ik die heb. ben echt wel fan van zij maakt het. Succes met klussen

Dientje zei

Jacobus heeft het lekker warm met die broek. Patroon van Jacobus heb ik, maar nog nooit gebreid. Wat zijn jullie druk geweest, hier moet het ook weer eens gebeuren, schilderwerk. Wij vinden het allebei geen leuk werk, dus uitstellen is het hier. Wachten op goede zin of uit besteden, haha. Veel plezier met de cursus. Groet, Dientje

Corrie zei

Die Jacobs blijft toch zo leuk. Ook leuk om samen te handwerken.

In de weer zei

Wat gezellig om dat samen met je vriendin te doen.
Succes op de cursus.
Een hele klus dat verven, maar wel genieten als het klaar is.
Nog gefeliciteerd met je jarige zoon.

Floor zei

Nu de winter er aan komt kan Jacobus wel wat warme kleding gebruiken. Altijd leuk om samen aan iets te werken.
Nog gefeliciteerd met je zoon, die in mijn ogen nog maar piepjong is :-)
Mooi museum. Kan me voorstellen dat het niet fijn is met zoveel andere mensen tegelijk.
Ik gebruik dan nog gewoon mijn mondkapje, ook in de supermarkt.
Er komen nog steeds veel mensen in het ziekenhuis terecht die toch gevaccineerd zijn, zoals ook mijn zwager momenteel.
Fijn weekend!

Yvonne zei

Je hebt weer heerlijke volle dagen gehad Conny, enig die broekjes die jullie breien.
En je was praktisch bij mij om de hoek zie ik bij Naturalis, en ja, ik kan ook nog niet wennen aan grote groepen mensen bij elkaar. Voel me nog steeds beter op mijn gemak op anderhalve meter.
Veel succes met klussen, altijd weer een hoop gedoe, maar het resultaat is altijd weer fijn!

Annelies zei

Wat een leuke broek voor Jacobus. Ja, ook ik hou nog afstand hoor !

De Breimeisjes zei

Leuk, de broek! Het is ook een eind breien, zo'n lange broekspijp...
Veel plezier bij je cursus!

miekequilt zei

Wat een enige aap. En die broek zit als gegoten. Echt maatwerk, daar zal hij wel blij mee zijn.