zaterdag 18 december 2021

Bijna kerst

Voor de verandering begon ik dit jaar bijtijds met het maken van kerstkaarten. 

Met strookjes stof de vorm van een kerstboom maken.  Op het kaartje met de naaimachine vaststikken.


Nog een lijntje tekenen en wat sterretjes. 


Mooi tekstje kalligraferen.


Ondertussen heb ik besloten het stadsgezicht als een quilt af te werken,  met een rand die nog wat extra diepte suggereert.  De rand ben ik nu aan het doorquilten.

Gisteren heb ik onze kerstboom opgezet en wat gezellige hoekjes gemaakt in huis. In de gang hangt de adventsquilt van een paar jaar terug. 


En de zelfgemaakte elandjes staan er ook weer. 


 Ik verheug me op de feestdagen en hoop dat het ondanks alle corona maatregelen lukt het gezellig te maken.  Vrijdag a.s  kan ik mijn booster oftewel oppepprik halen,  veilig gevoel na de astrazenica, zeker voor mij als mantelzorger.

Ik wens jullie vast gezellige, en gezonde feestdagen.  Groetjes,  Conny

7 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ze zijn enig, je boompjes.

Floor zei

Je hebt leuke kerstkaarten gemaakt, en allemaal per stuk.
Zelf laat ik altijd de foto van mijn laatste kerstquiltje afdrukken bij de drukker, maar 60 kaarten maken is me wel wat teveel.
Die rand om je stadsgezicht geeft inderdaad diepte en maakt het echt een soort van schilderij.
Ik wens je fijne kerstdagen toe.

Frea zei

Je hebt er wel werk van gemaakt om zelf kerstkaarten te maken. Het resultaat is leuk.
Het stadsgezicht wordt prachtig.
Geniet van de feestdagen.

Marjan zei

Wat een mooie kaarten! Leuk zoals je de bomen uit lapjes hebt opgebouwd.
De rand om je stadsgezicht vind ik goed bedacht; het is nu net als er door een raam naar buiten gekeken wordt. 👍🏼
De elands zien er gezellig uit!

Yvonne zei

Wat een super leuke kerstkaarten heb je gemaakt Conny, die zijn altijd het leukst om te krijgen!
Hele fijne dagen gewenst ondanks dat het land weer in lockdown gaat hebben we gehoord. Hopelijk heeft het effect en duurt het niet al te lang.

miekequilt zei

Wat een leuke kaarten heb je gemaakt.en je quilt is werkelijk helemaal goed zeg, met die rand erom. Fijn dat hij af is, u weer iets nieuws beginnen?

Dientje zei

Leuke kaarten. Vorig jaar ook zoiets gedaan. Werkt lekker resten weg. Wat wordt het stadsgezicht anders, nu er deze rand om zit. Groet, Dientje