dinsdag 28 december 2021

BOOM , het hele jaar rond.

BOOM

Eind december, tijd om terug te kijken op 2021.
Voor ons, naast heel veel andere zaken ook het jaar van het dagelijkse ommetje.
Na het ontbijt en de krant gaan steevast de wandelschoenen aan en gaan we op pad. 
Meestal in onze eigen buurt. 
En elke keer als we langs een fraaie eik, vlakbij huis,  kwamen legde ik hem vast op mijn mobiel. 
Want al vroeg in januari ontstond het idee om eens de ontwikkeling van één en dezelfde boom een jaar rond te volgen. 

En dat heb ik gedaan. 
Niet alle ommetjes waren in de buurt, of wel in de buurt maar niet langs BOOM zoals ik hem nu noem. (Of is het haar?)
 Soms waren er in een maand teveel foto's om in een collage te passen en soms waren er maar een paar. Maar elke maand maakte ik een collage, en die laat ik nu zien. 


januari 2021


februari 2021


Maart 2021


April 2021


Mei 2021


Juni 2021


Juli 2021


Augustus 2021 


September 2021


Oktober 2021


November 2021


December 2021 




En tot slot een supercollage van de collages. BOOM, het hele jaar rond.


 We blijven wandelen en soms zal ik BOOM op de foto zetten. Maar niet meer zo vaak. Het was een leuk project. 


Nog heel wat anders

Graag vraag ik nog aandacht voor deze petitie tegen het sluiten van het UMCG ( kinder)hartcentrum
Een vriendin, kinderverpleegkundige in het UMCG, schrijft: 
Ouders moeten nu ver reizen,  kunnen niet bij hun andere kinderen zijn. Je mist je sociale vangnet thuis. Je maakt veel onkosten om bij het zieke kind te kunnen zijn. Zorg en kennis gaan voor het Noorden verloren. 


Alvast een goede, gezonde en gezellige jaarwisseling gewenst.
groetjes, Conny

18 opmerkingen:

Bertiebo zei

Leuk idee van die boom! Wat het ziekenhuis betreft weet ik het eigenlijk niet, wat zouden de argumenten vóór sluiting zijn?

conny's quilts en creaties zei

https://nos.nl/l/2410717
Nog wat meer informatie

miekequilt zei

Wat een leuk project met die boom. Hier staat ook zo’n speciale boom die ik bijna iedere dag zie. Door jouw foto’s denk ik erover om ook zoiets te doen.

Knutselpret zei

Prachtig die boom heeft nog nooit zoveel aandacht gehad en dat een jaar lang

Floor zei

Heb net de petitie ondertekend.
Prachtig die boom in alle jaargetijden.
Het valt me op dat de foto's in de eerste maanden van het jaar zo mooi verschillend zijn. Al die verschillende luchten en wolken, steeds ander licht, heel mooi.

Elizabeth zei

De boom moest eens weten! Wat ontzettend leuk dat je dit hebt vast gelegd.

Marja Rijnsburger zei

Leuk idee om de boom een jaar rond te fotograferen.
De petitie had ik al ondertekend, goed dat je hier aandacht voor vraagt.
Groetjes Marja

Josephine zei

Wooow je header foto, echt SUPER Conny.!!! Wat een leuk idee
om al die bomen het jaar dor vast te leggen. Prachtige collages
heb je er van gemaakt. heerlijk om in gedachten weer terug te gaan
naar de omgeving waar deze bomen zijn vastgelegd. heel origineel!!!

conny's quilts en creaties zei

Dank je, dat is een foto die mijn dochter maakte bij onze kerstwandeling en ik mocht gebruiken.

Alice zei

Wat een leuk idee. Inspiratie voor velen denk ik.
Zo is elke jaargetijde weer prachtig verbeeld.

Gonda Westra-Steursma zei

Wat een sulperleuk idee om een boom door het jaar heen op de foto te zetten! Het lijkt een beetje op je temperatuurquilt. Goed te zien zijn alle jaargetijden met het daarbij behorende weer. Mooi.
En de petitie heb ik ook al getekend. Bijzonder allemaal toch! Ik hoop dat ze tot inzicht komen. In 1993 was het al de bedoeling om te gaan centraliseren las ik in de krant. Wellicht wordt het nu ook nog afgeblazen. Als we niets doen, gebeurt er in ieder geval niets. Dus laten we hopen dat de actie succesvol is.
Ook de beste wensen voor het nieuwe jaar.
groeten, Gonda

Frea zei

Wat kan een boom toch mooi zijn. Prachtige jaar collage. Fijn dat je aandacht besteed aan de petitie voor het behoud van de kindercardiologie in het UMCG. Laat iedereen tekenen.

blauwruitje zei

Wat een leuk project. Je ziet prachtig de seizoenen. Vooral in mei en november is de verandering goed zichtbaar.

conny's quilts en creaties zei

Aan degene die steeds anoniem op de aandacht voor de petitie reageert het volgende: anonieme reacties verwijder ik altijd.

Dientje zei

Wat een mooi overzicht van de boom door het jaar heen. Geweldig. Groet, Dientje

Vireya zei

What a fantastic idea! I loved seeing your collages of the months and seasons passing. It reminds me that the natural world continues its rhythms, no matter what troubles we humans have in our lives.

De Breimeisjes zei

Wat een mooi project, het jaar rond met deze prachtige boom! Zo kun je zien dat wat er ook gebeurt, sommige dingen ook gewoon door gaan.
Een goede jaarwisseling gewenst en tot blogs in 2022!
Lieve groet,
Akkelien

In de weer zei

Ontzettend leuk om je boom zo te zien het jaar rond.
Briljant idee.
Een goed en gezond 2022 en misschien zien we de boom nog een terug.