zaterdag 4 juni 2022

Laptoptas

Zo nu en dan moet de laptop ergens mee naartoe en ik heb geen passende tas. 
Dat is nogal eens lastig met de laptop enigszins rammelend in een te grote fietstas bijvoorbeeld.  Tijd voor actie.
Kan ik zelf niet een tas maken?


Daarom maar wat stofjes bij elkaar gezocht en al doende een tas bedacht waar ook mijn hoge muis en de snoeren in passen.

Ik koos mooie, maar nogal lastige stalen gordijnstoffen. Van het proces heb ik geen foto's,  ik wist niet of het me zou lukken. 


Eerst heb ik de buiten en binnenzijde gewatteerd met fiberfill en op de naaimachine doorgestikt.

Een ruime zak er op en toen toch maar van beter hanteerbare (want dunnere en niet rekkende) stofjes, de draagriemen  gemaakt en eraan gezet. 


Het is goed gelukt al zeg ik het zelf. Alles past er goed in en nu kan de laptop eens veilig vervoerd worden. 


Het laptopvak sluit met een stukje klittenband.



Kijk dit was mijn "patroon".
In mijn hoofd zit dan de rest van het plan en aldoende werk ik dat dan uit. 


Klaar!


Groetjes. 

 

11 opmerkingen:

Annelein zei

Wat knap zo'n eigen ontwerp.

Yvonne zei

Leuk gedaan Conny!

Dientje zei

Dat is ook toevallig. Ik ben ook met een laptophoes/tas bezig. Wordt heel anders, binnenkort te bewonderen. Jouw tas is prachtig geworden, ook mooie stof maar weel lastig te verwerken. Zul je veel plezier van hebben. Fijne Pinksteren, groet, Dientje

Floor zei

Nou het "patroon" is wel heel eenvoudig, maar het resultaat is heel leuk.
Handig dat alles er in past en dat je laptop nu niet meer kan beschadigen.

Josephine zei

De stof die je gebruikt is mooi van dessin, en misschien qua stugheid
een beetje onhandelbaar maar in ieder geval wel goed stvig, en dat is
voor een lptop wel belangrijk. Moest een beetje gniffelen toen je schreef,
dat je de draagriemen van een dunner niet rekkende stof hebt gemaakt.
Zag het al voor me, inclucief de lapotop en toebehoren dat je nieuwe tas tot de grond zou zakken, hahaha ;-)
Vind het een super mooie laptoptasgeworden!!!

miekequilt zei

Wat is het toch als je een beetje handig bent hè. Zo kun je een passende tas met je favoriete stofjes maken.

Josephine zei

Blogger is weer heerlijk bezig maar niet heus, eerder schreef
ik al een reactie op je post maar zie hem niet verschijnen
op je blog. Waarschijnlijk is het bericht in je spam map terecht
gekomen. Van de week shreef iemand mij dat en toen ik in mijn
spam map ging kijken stonden er drie reactie's die daar niet hoorde.
Je kan ze met 1 klik weer aan je post toevoegen.
Hoop wel dat Blogger al die vervelende ongemakken nu een echt oplost, Grrrrr

En nu maar hopen dat dit bericht wel op je blog komt?????

Knutselpret zei

Prachtig en wat knap gemaakt . Zo echt je eigen ding. En altijd goed herkenbaar maar ik zie wat anders op de foto een wel heel mooie kast met goed gesorteerde bakken met lapjes. Heel gaaf

juffrouw Ooievaar zei

Wat een fijne tas heb je gemaakt en hij ziet er nog eens gezellig uit ook.
Leuker als zo'n saaie zwarte laptop tas.
Nog leuker is het dat je hem zelf gemaakt hebt, ik snap dat je tevreden bent.
Groetjes Anita

conny's quilts en creaties zei

Gelukkig is het nu goed gegaan

conny's quilts en creaties zei

Hihi. Mijn quiltzolder.....