donderdag 8 juni 2023

Lantaarntjes haken

Nu de regenboogdeken af is, ben ik begonnen aan een project dat ik eens op het wereldwijdeweb tegenkwam.
Ik gebruik restjes garen van de regenboogdeken en nieuwe kleuren van stylecraft dk garen in het plaatselijke breiwinkeltje er bij gekocht.


Het patroon heet mystic lanterns. Ik noem het lantaarntjes.

Een leuke variatie op de granniesquare.
Op pinterest had ik al snel een haakschema gevonden van het lantaarntje. Dus aan de slag!

Ik heb de bollen garen in zo'n hele grote boodschappentas gedaan. Ik grabbel onder uit de tas 4 bollen. De volgorde van pakken bepaalt de volgorde van haken. Lekker willekeurig en verrassend om te zien wat er ontstaat. Maar soms zie ik boven in de tas een leuke combinatie van kleuren liggen die ik dan even apart leg.


Het wordt een lekker kleurige "hippie" deken voor in de caravan. Leuk om regelmatig zo'n lapje te haken.  Ze zijn ongeveer 13 x 10 cm. Ik heb al berekend dat ik er zo'n 120 nodig heb. 
Dus ik ben nog wel even zoet.

Groetjes en geniet van t mooie zomerweer!

16 opmerkingen:

Floor zei

Altijd zo leuk die gehaakte dekentjes. Vooral als het uit allemaal blokjes bestaat, of zoals nu lantaarntjes.
Vrolijk al die kleurtjes.
Hopelijk heb je hem niet nodig in de caravan (dat het zo koud wordt bedoel ik)
Veel plezier met de rest van de blokjes.

Dientje zei

Ik vind het een mooie vorm en het ziet er nu al knuffelig uit. Leuke manier van combinaties bepalen. Het wordt vrolijk in de caravan. Groet, Dientje

Judy zei

Leuke manier van kleuren kiezen! Hij wordt prachtig!

Knutselpret zei

Wat leuk zeg een beetje granny en toch niet ik ga deze onthouden de restbollen vak bij mij raakt nooit uitgeput geloof ik.
Ben alleen heel benieuwd hoe je ze aan elkaar gaat zetten.

Bertiebo zei

Erg leuk, maar hoe moet het in elkaar?

conny's quilts en creaties zei

Aan elkaar haken in lange rijen met een contrast kleur. Zul je hier tzt zien :)

conny's quilts en creaties zei

https://diysmartly.com/easy-mystical-lanterns-blanket-free-crochet-pattern/

Annet zei

Wat een leuk patroon, dat wordt een gezellige deken. Het lijkt me nog wel een klusje om al de lantaarntjes aan elkaar te zetten!

In de weer zei

Het wordt fleurig in de caravan.
Een heel karwij, maar wel lekker dat je losse stukjes kunt haken, dat neem je sneller ter hand.
Leuk hoor !

Sylvia`s Quilts zei

Leuk patroon zeg. Je kunt nu al zien dat het een hele mooie plaid gaat worden.

miekequilt zei

Wat een leuke lampionnetjes. Lekker kleurig en leuk van vorm. Wordt zeker weer een mooie deken.

juffrouw Ooievaar zei

Leuke kleurtjes en een leuk motief, dat gaat mooi worden, gezellig en vrolijk :)
Je regenboog deken is ook mooi geworden en de wandelschoenen, dat is een grappig idee.
Ze zien er nog goed uit, ondanks dat ze een jaar buiten staan ;)
Groetjes Anita

marga zei

Wat een leuke lantaarntjes. Vrolijk en een leuk patroon. Fijne dag. Gr. Marga

Von zei

Super patroon! Maar vreemd dat er een gratis link van is! Ik heb het gekocht van haak designer Janie Crow. Het heet Mystical Lanters.

Gonda Westra-Steursma zei

JE lantaarntjes zijn leuk en dat wordt vast een prachtige deken. T.z.t. komt het vast af, al ben je nog wel even bezig met het haken van de rest.... Mooi straks in de caravan.

Quilts and Newf's zei

Wat een fleurig kleed word dat.