dinsdag 15 juli 2014

Nog weer verder met de Tolberter uitdaging

Al eerder vermeldde ik hier mijn vorderingen met de uitdaging die ik zelf bedacht heb voor onze nieuwe bee in Tolbert.
Met de overhemdstofjes ben ik bezig met hexagonnen. Kijk maar mee: 

Hier was ik gebleven, de hexjes zijn klaar en liggen op de ondergrond van letterlapjes.


Ik heb een tijdje getwijfeld over de rode rand (ook een oud overhemd) 
Is die niet te hard?
Mijn dochter vond het juist mooi omdat er ook rood in de hexen zit, dus de rand mocht blijven


Hier zitten ze op de ondergrond geappliqueerd


Bij grotere applicaties knip ik aan de achterkant altijd de achtergrondstof weg, zodat het niet te dik wordt om later te quilten.


Het quiltje is geïnspireerd op het boek: Civil War Sewing Circel van Kathleen Tracy.
De hexagonnetjes zijn 0.75 inch, geprint op de site van graphpaper


Fijne dagen gewenst!

12 opmerkingen:

tiny zei

Het wordt heel leuk, ik vind de rode rand ookmooi staan. Bedankt voor de link, heb even gekeken en ga daar ook war hexagonnen printen. Groeten Tiny

Guusje, zei

Het is een erg mooie quilt geworden de rand is prachtig erbij.

Sylvia zei

Heel erg leuk en vrolijk.
Gr.Sylvia

Ineke zei

Heel goed gekozen, die rode rand, vrolijk!!! Mooi hoor!!!

Liefs, Ineke

Floor zei

Ik vind die rode rand ook heel mooi en fleurig staan.
Is altijd een goed idee om het aan iemand anders te vragen als je twijfelt.

Klaske zei

Mooi zo met die rode rand!

baukje zei

Ja hoor, die rode rand laat het spetteren, mooi zo.

Truus zei

Door de rode rand gaat het quiltje leven.Het wordt een heel leuk quiltje.
Succes met het afmaken.
groetjes,Truus uit Drenthe

Hubertine zei

Ziet er super uit!!

petronella zei

Heel mooi!!

miekequilt zei

Ik blijf de hexjes leuk vinden. En jij maakt er weer een heel ander en heel leuk ontwerp mee!!

Pauline zei

Wat wordt dat leuk, dit is geen tipje van de sluier meer! Of heb je nog meer verrassingen voor ons in petto?