vrijdag 4 juli 2014

Waardering!

Wat een heerlijke laatste schooldag hadden wij vanmorgen!
We hadden leuke en afwisselende activiteiten in de verschillende klassen en buiten op het plein en veldje georganiseerd.
Schminken, kleurplaten met i-pads in 3D bekijken (de techniek staat voor niets!), Loom (de elastiekjes rage)
spelletjes, voetballen, ponyrijden, disco, karaoke, rad van avontuur.....
De kinderen genoten en het weer werkte geweldig mee.
Wij hebben ook de traditie dat de leerlingen van groep 8 voor hun afscheid alle kinderen op pannenkoeken trakteren. Er stond zelfs een groep ouders gezellig buiten op het plein te bakken.
Na het eten nog een mooi afscheidslied van groep 8, sommige kinderen en ouders pinkten een traantje weg.
Op naar de middelbare school.

Mijn groep 4 is gegroeid, ze zijn er klaar voor om naar groep 5 te gaan na de zomer. 
Kijk eens waar ze mij mee hebben verwend!


Heel veel lekkers voor de in- en uitwendige mens!


Dat voelt als een enorme blijk van waardering.
En als een ouder dan ook nog zegt dat zijn kind, dat van een andere school kwam waar hij geen aansluiting had, een heel fijn jaar heeft gehad en zo enorm positief veranderd is...dan doet me dat goed als juf, als mens.
Wat fijn om daar met mijn collega en ook de kinderen een rol in te hebben mogen spelen.
Het was een heerlijk jaar met een fijne groep!


Tja, de tegenhanger van deze fijne ochtend is mijn ouwe trouwe hond Sil.
't Oude baasje, 12 jaar  inmiddels is ziek, een flink ook.
Gisteren lag hij er zo slap en lusteloos bij toen ik uit mijn werk kwam. 
At niet, dronk niet en piepte van de pijn.


Ik vertrouwde het niet en ben meteen met hem naar de dierenarts gegaan.
Uitgebreid onderzoek, prikken, en pillen (en vele euro's lichter) Het lijkt het erop dat hij een bacteriële infectie aan de lever heeft. Vandaag is hij een ietsiepietsie helderder en alerter. Heeft vanmiddag bij het tweede bezoek aan de dierenarts een vochtinfuus en dieetvoer gekregen.
Nu maar duimen dat hij er weer bovenop komt. Het is wel heel zielig zo.
Je weet dat dat kan gebeuren met zo'n oud beestje....
maar leuk is dit niet natuurlijk


Ondertussen staat de tuin te pronken, zo uitbundig al die bloemen.
Wat is dat genieten!




Zo nu lekker (bijna) 6 weken geen school besognes.
Heerlijk.
Fijne dag gewenst.

14 opmerkingen:

Jeanneke zei


Heerlijk, om na zo'n mooie laatste schooldag van je vakantie te kunnen gaan genieten, Conny!
Het beste gewenst voor Sil.
Groetjes,

Jenneke.

Sylvia zei

Fijn al die blijken van waardering.
Ik hoop dat je hond er bovenop komt, maar ja..., je weet `t niet hè? 12 jaar is al best oud voor een hond.
In ieder geval fijne vakantie.
Groetjes Sylvia.

Floor zei

Voor de allerbeste juf van de hele wereld staat op het pakje dat je gekregen hebt.
Wat een compliment is dat.
Ook al die andere kadootjes zijn erg lief.
Nu maar genieten van 6 weken heerlijk vakantie houden.
Hoop dat lieve Sil weer snel opknapt, want dat is voor jou toch de aller liefste hond van de hele wereld?

baukje zei

Wat fijn is dt l die waardering, zo op zijn tijd heb je dat echt nodig. En die leuke kadootjes is natuurlijk bijzaak maar wel een hele leuke bijzaak. Geniet ervan, lekker snoepen , lekker ruiken......en dan zes weken helemaal voor jeaelf. Ik hoop dat je hondje er weer bovenop komt, zo zielig een dier dat ziek is.

Pauline zei

Heerlijk dat je zo gewaardeerd wordt en je dat ook voelt. Beterschap voor Sil, ik hoop dat je hondje eerdaags weer parmantig rond stapt.
Ik wens je een heerlijke vakantie!

Judith zei

ik geniet ook altijd zo van de laatste schooldag, als activiteitenmoeder :0) leuk om het contact met de kinderen (alle leeftijden) te hebben en de juffen en meesters beter te leren kennen! beterschap met jullie oude baasje...hopelijk herstelt hij nu vlot!

Yvonne zei

Wat heerlijk als jij het verschil kunt maken als juf Conny. Fijn dat er nog zulke toegewijde leerkrachten zijn voor onze (klein) kinderen. Dik verdiend dus die pluim van je leerlingen en hun ouders aan het eind van het schooljaar. Geniet lekker van je vakantie en beterschap voor Sil.

qm zei

fijn dat je het jaar zo plezierig af kan sluiten met de kinderen.
wel balen dat Sil nu in de lappenmand zit. hoop dat ie rap weer opknapt. maar zoals je al zei...t is een hondje op leeftijd... beterschap voor Sil en een fijne vakantie

Tilly zei

Dat is een leuk einde van een schooljaar,altijd leuk als kinderen opbloeien. Fijne vakantie toegewenst en sterkte met het hondje.
groetjes

Hubertine zei

Wat een leuk einde schooljaar! Nu lekker vakantie en heel veel TLC voor t hondje! Sterkte!

Guusje, zei

Wat een heerlijke verwennerij. Erg leuk. Veel beterschap voor Sil. Mooie tuinfoto's.

Klaske zei

Arme Sil! Jij gaat echt verwend de vakantie in, maar lekker genieten!!

Saskia Smit zei

Fijne vakantie. Ik hoop dat ik mijn formatie deze week rond krijg. Dan gaan ook mijn voetjes omhoog!

miekequilt zei

Heerlijk om zo gewaardeerd te worden. Fijne vakantie!!