woensdag 17 januari 2018

Bee en On Ringo Lake Quilt

Afgelopen maandag hebben we weer een fijne bee gehad.
Ik heb maar een paar werkstukken op de foto gezet, en nu ook eens ook de gezellige rommel op de tafels.
Want "creatieve mensen hebben geen rommel maar overal ideeën liggen"




De zelfgebakken koekjes lieten we ons heerlijk smaken!



Na goede gesprekken en geïnspireerd door de anderen, ging ik weer naar huis.
Ik ervaar dit altijd als een erg gezellig uitje!


Gisteravond ben ik nog weer aan het snijden geweest voor het Bonnie Hunter project.
Nog wat laatste stukken bruin waren aan de beurt, na het ecru, roze en aqua.
Zelfs daarvan bleek ik nog ruim genoeg op voorraad te hebben. 
De hele quilt heb ik uit eigen last gewinkeld!
(Mooi, wordt die ook eens wat leger)

Kijk eens, hier staan alle ingrediënten voor de Ringo Lake/ Leekstermeer quilt klaar.


Normaal doe ik het nooit zo dat ik eerst alles snijd, maar op de een of andere manier kwam het nu beter uit zo.
Gisteravond ben ik ook weer begonnen om een onderdeel met "kettingnaaien" aan elkaar te zetten.


Een hele lange vlaggetjesslinger heb je dan.


Vandaag maar eens openvouwen en strijken en dan het tweede stukje er aan zetten.


Als het droog wordt wandel ik eerst nog even straks, het hoofd leegmaken.
 (grrr het blijft maar regenen en ook nog natte sneeuw)
Vanmorgen heb ik op school de hele ochtend leestoetsen afgenomen, waarbij leerlingen zo snel mogelijk (binnen een minuut) lange rijen woorden lezen ......(ik kan ze nu haast uit mijn hoofd mee opzeggen).


Fijne week gewenst, groetjes, Conny


19 opmerkingen:

Betsy's Quilt Blog zei

Wat schiet dat fijn op he? Dat kettingnaaien.
De bee heeft duidelijk aan haar doel voldaan. Heerlijk om weer zo geinspireerd naar huis te gaan.
Ik had pas ook als R.T.er een ochtend testen afnemen, ik kon de Brus en Klepel wel dromen ;)
Toch erg leuk om te doen, vooral om de leerlingen dan verder te kunnen helpen.
Succes met het quiltwerk, hartelijke groeten, Betsy

Betsy's Quilt Blog zei

'afnemen' moet 'afgenomen' zijn :)

conny's quilts en creaties zei

Eh, dat staat er toch?
Misschien zag je de eerste kladversie...ik lees ze altijd nog een paar maal na op fouten.....juf hé

Ineke zei

Hoi Conny, wat gezellig zoveel projecten op tafel, vooral met een Bee, krijg je veel inspiratie van. En ketting-naaien deed ik ook, voor die blokjes die wij voor de Bee van Pinksterbloem moesten maken, lekker handig.(zie mijn blog)
Betsy bedoelde het bij haar geschreven deel, bij jou stond het wel goed ;-)
Fijne week

Truus zei

Heerlijk als je zo lekker door kunt werken bij een goede voorbereiding.
Altijd gezellig en inspirerend een bee.
As vrijdag ook een bee maar twijfel of ik ga want moet bijna 20 km rijden en dat met dit weer.
Nog kunnen wandelen vanmiddag?
Gezellige avond
groetjes, Truus uit Drenthe

BezigeBijMirjam zei

Altijd wel gezellig een Bee. Je bent weer lekker aan het naaien geweest. Gaat goed!🤗

Betsy's Quilt Blog zei

Ik bedoelde de stijlfout in mijn eigen reactie :)

Yvonne zei

Heerlijk om de wee met een Bee te beginnen.
Dat naaien gaat zo supersnel. Fijn als je alles hebt gesneden en lekker door kunt gaan!

Floor zei

Inderdaad, helemaal geen rommel op de foto's, alleen maar inspirerende dingen.
Het lukt mij niet om mijn prive lapjeswinkel leeg te krijgen, op de één of andere manier wordt het steeds voller :-)
Groetjes,
Floor

miekequilt zei

Wat wordt je quilt toch prachtig. En wat heerlijk dat je die leuke bee hebt.
Leestesten: ik heb het ook vaak gedaan, en had altijd medelijden met de kinderen die het niet goed konden.

conny's quilts en creaties zei

Hoi Truus. Gelukkig klaarde het even op een kon ik nog heerlijk wandelen. Groet Conny

conny's quilts en creaties zei

Mooie spraakverwarring hebben we zo...;)

conny's quilts en creaties zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
conny's quilts en creaties zei

Herkenbaar dat laatste. Probeer ze toch altijd een compliment te geven

Elizabeth zei

Altijd leuk zo'n bee! Helaas ken ik hier niet zo'n clubje, alleen samen met mijn vriendin... Ook leuk hoor...
Wat een mooie dingen komen er allemaal langs in zo'n groep. Ik zou zo aan willen schuiven aan die tafel!
Die leestoetsen... oh, wat ben je dan gaar aan het einde van de ochtend hè...
Ik heb het ook veel gedaan.
Fijne dag gewenst, groetjes v. Elizabeth

quiltlodge gerda zei

Gezellige rommel noemen we dat hè. O nee, gezellige ideetjes. Prachtig blauw gebruik je voor je quilt en geweldig dat je alles uit eigen kast heb kunnen winkelen! Groetjes

Marja Rijnsburger zei

Wat een gezellige inspirerende rommel 😉 op tafel.
Groetjes Marja

tiny zei

Jullie hebben gewoon een creatieve tafel. Ben heel benieuwd naar je Leekstermeer. S

Nina Hobbysite zei

Het klinkt zo gezellig met zelfgemaakte koekjes. Die hexagonnen zijn prachtig. En wat ziet dat van te voren geknipt er georganiseerd uit. Handig dat ketting naaien.