zondag 7 januari 2018

On Ringo Lake oftewel "aan het Leekstermeer"quilt (deel 2)

Goedemorgen!
Snijden snijden snijden maar.....
Ik heb de gang lekker te pakken met de Ringo Lake mysterie quilt van Bonnie Hunter (zie vorig bericht)


De vele strookjes neutrale kleuren zijn vierkantjes geworden.
Meestal lukt het 3 of 4 stroken op elkaar te versnijden zonder dat het teveel verschuift, dan schiet het toch nog wat op, want het zijn er ruim 1200!!!!!


Allerlei restjes van overhemden, kleding en quiltstoffen gebruik ik.
En alles uit eigen kast, wat een voorraad heb ik toch aangelegd in de loop der jaren (Ik quilt nu ruim 30 jaar) fijn om daar nu een flink deel van op te gebruiken.


Aqua delen voor de rand en hoeken.


Aqua vierkantjes


Stroken voor de ninepatches....pffff
Ik had ook de verschillende onderdelen achterelkaar kunnen doen, maar ik ben begonnen na de laatste aanwijzingen, zodat ik ook in kan schatten waar ik de grotere stukken uit moet snijden of juist beter de stroken...


Vrijdag, het snijden even moe, heb ik alvast een deel van de eerste clou , zoals Bonnie die gaf, genaaid. Stroken neutraal met bruin en Aqua met neutraal.


Even mooi open strijken.



En weer verder snijden, ook hier zo'n drie of 4 stroken tegelijk.


In aparte bakjes blijft de boel mooi overzichtelijk.


En dan heerlijk ketting naaien om zo een begin met de ninepatches te maken.
Niet afhechten na elk stukje, geen spelden, want de stukjes passen als vanzelf in elkaar en racen maar....


Dan de stukjes uit de ketting losknippen en openvouwen.


En tot zover ben ik gebleven, t gezin wil ook aandacht!



Fijne dag gewenst!

15 opmerkingen:

Petra zei

Dit wordt een hele vrolijke quilt vol met herinneringen. Ik ben een blauw fan (hoewel je dat niet echt ziet in mijn quilts) dus vind ik het gedeelte waar je nu aan bezig bent heel leuk.

Annelies zei

Wat ben je bezig ! Leuk hoor. Succes !

Dientje zei

Ik zal ook weer eens bij Bonnie kijken. Laatste tijd haar blogs slecht gelezen. Zij raced erdoor, maar jij ook. Dat is wel het voordeel van haar patronen. Je kunt na de voorbereiding flink doorgaan. Je gebruikt mooie kleuren, ben benieuwd naar het eind. Groet, Dientje

BezigeBijMirjam zei

Dit lijkt wel lopende band werk. Ha, ha! Veel plezier hoor Conny.🤗

Anoniem zei

Ben nog nooit een quilt op de naaimachine gaan maken, ik hou meer van het echte handwerk.
Zal wel lekker snel klaar zijn .

Gr Jos.

Ineke zei

Heerlijk, kettingnaaien, schiet lekker op!
Wordt erg mooi! Succes verder!

Monica zei

wow, wat slim om ineen keer het meeste snijwerk te doen, dan kan het naaien lekker snel doorgaan. Hij wordt vast mooi zo aan de kleuren en stofjes te zien. succes!

quiltmarjanneke zei

Heerlijke patroneen van Bonnie Hunter! Mooie stofjes!

Annie Kingma zei

Daar ligt een mooi stapeltje voor je klaar.
Fijn de naaimachine laten snorren.
Een quilt met een verhaal straks denk ik.
Goede nieuwe week
Groetnis Annie

Sylvia`s Quilts zei

Je gaat als een speer zeg!
Maar denk om overbelasting van je handen/schouder met al dat snijwerk!
Groetjes Sylvia.

quilting Jeannet zei

Nou, je bent het nieuwe jaar in elk geval goed begonnen Conny, je gaat als een treintje! Leuk dat ketting naaien he? dat snijden lukt mij niet meer met die schouder, zo balen, want ik snij ook zo graag, en Bonnie Hunter, geweldig, ik heb ook nog iets van haar in gedachten, met overhemden, ze is zo inspirerend.

tiny zei

Geweldig, je gaat als een speer. Succes Tiny

Yvonne zei

Wat een klus kan het voorbereiden soms zijn! Maar het is voor een goed doel, het wordt vast heel mooi!

Elizabeth zei

Oh, wat een ijver! En al zoveel gesneden en klaar voor het naaiwerk..
Dit is productie hoor. Maar nu kun je wel achter elkaar doorsnorren achter je machine.
Mooie kleurencombinatie met dat aqua!
Groetjes, Elizabeth

Gingini zei

Wel oppassen met al dat snijden! Daar worden je schouders niet beter van. Waarom niet afwisselen met naaien ipv alles eerst te snijden? Leuke kleurtjes zo bij elkaar. Wordt een leuke!