vrijdag 18 oktober 2019

Apenzaken, herfst en temperatuurquilt.


Hallo allemaal
Het is een hele tijd geleden dat ik een bericht heb geplaatst.
Druk was ik met de start van het nieuwe schooljaar en mantelzorg voor mijn moeder.
Veel handwerktijd bleef er zodoende niet over .
Met mijn vriendin ben ik wel een paar koffiebezoekjes verder gekomen, waarbij we werkten aan het gebreide aapje Jacobus. 
(Patroon van "Zij maakt het", zie ook het vorige bericht)
Tijd was het om armen en benen te breien. 
Wat een gepruts bleek dat om dat op vier dunne naalden te breien, maar zo'n 15 a 20 steken in het rond. Grappig is wel dat, stom toevallig, het kleurverloop in de beentjes precies gelijk werd.



Het wordt wel steeds leuker nu het een herkenbare pop gaat worden. Ik werk met dunne sokkenwol  (daarmee heb ik het mezelf ook niet al te gemakkelijk gemaakt) Het wordt echt een mini aapje.


Vorige week gingen we de snuit breien. Goed opletten dat je het patroon goed volgt.


Mijn vriendin maakt er meteen twee, kijk eens wat verschil in draaddikte doet!


Mijn "Jodocus" is nauwelijks groter dan mijn hand.


Nu al een fotomodel.






Tussen alle bedrijven door wandelden we wat in het bos. Het staat er vol met de prachtigste paddenstoelen. Echt herfst.






Dat het herfst is, wordt langzaam aan ook zichtbaar in mijn temperatuurquilt. 
Hier was ik tot en met 3 september gebleven.
Zomerse kleuren nog.


Vandaag heb ik eindelijk de tijd genomen om de quilt tot en met vandaag bij te werken. Er moesten veel donkergroene blokjes bijgemaakt worden (13-15 graden) Beurtelings bepaald de temperatuur de kleur van het boogje (de kwarten van de cirkels)  of van de achtergrond.
Ik geniet van het effect.


Nu heb ik een heerlijke week vakantie voor de boeg, met hopelijk weer wat meer handwerktijd.
Groetjes, Conny

10 opmerkingen:

miekequilt zei

Ik vind je aap prachtig. Ooit haakte ik er eentje dat was al een hoop gepriegel. En ik denk dat breien nog meer gepriegel is. Leuk hoor. Je temperatuurquilt is werkelijk prachtig!!

Conny's-blog zei

Ik heb ook een Jacobus gebreid van sokkenwol.
Het is echt goed lezen en gelijk breien, maar was wel leuk toch.
Priegelen met van die kleine naaldjes.
Geniet van je weekje vakantie...........liefs.Conny

Annelies zei

Ik vind je temperatuurquilt echt geweldig !

Dientje zei

Wat wordt de top leuk. Eerst leken het allemaal rondjes, nu zie je ook andere vormen. Succes met opvullen, hopelijk kun je nog goed bij de poten. Fijne vakantie. Groet, Dientje

Annie Kingma zei

De top van de temperatuur quilt word een mooi geheel zo.
Jacobus is een best een pittig patroon, en ja garen dikte maakt een groot verschil.
Fijn weekeinde.
Groetnis Annie

Ineke zei

Je temperatuur quilt is prachtig. En wat een schattige aapjes!!!

Floor zei

Langzaam veranderden de kleuren in je quilt nu het weer kouder wordt.
Die aapjes zijn zo leuk als ze klaar zijn, maar na één breien had ik het helemaal gehad.
Vond het echt moeilijk om bij te houden in het patroon waar ik was, dus het ging nog wel eens fout.
Gelukkig heeft een lieve vriendin er nog twee voor me gebreid, één kleiner en één super mini. Alle drie even schattig.
Succes met opvullen, want dat is ook nog wel een dingetje.
Heb er één met steentjes in haar pootjes en kontje, en één met magneetjes, zo leuk, die kan ergens aan hangen.

Yvonne zei

Werk en mantelzorg.....wat is dat toch tijdrovend. En some ook uitputtend..... fijn dat je nu een weekje vrij bent. Je temperatuurquilt wordt echt super! En dat aapje, knap hoor, dat fijne breiwerk.

BezigeBijMirjam zei

Er zijn heel veel paddestoelen. Ook op Instagram komen ze steeds voorbij. Geniet nog van jouw herfstvakantie.!🤗

Nina Hobbysite zei

Die apen worden zo leuk! En ik vindt paddestoelen zoeken zo leuk.