zaterdag 26 oktober 2019

Vakantie = quilttijd.


Joepie,  deze week heb ik weer wat aangename uren op mijn quiltzolder doorgebracht. 
Een week herfstvakantie met weinig verplichtingen gaf wat crea- ruimte.


In het boek van Di Ford zocht ik de antique wedding sampler op, waarvan ik al een aantal blokken maakte.


Mallen tekenen, stofjes uitzoeken, wat kan een mens daar blij van worden.



Deels werkte ik op de naaimachine en deels met de hand. Dat laatste blijft een kwestie van doseren met mijn artrose gevoelige handen.





Nog bloemetjes stof gezocht voor broderie perse, het handelsmerk van Di.



Ik heb ook een zelf bedacht vogelblok liggen dat ik nog aanvulde met wat bloemen.


Kijk eens hoe het wordt.
Met alle 25 blokken gaat wel een enorme quilt worden. Ik weet nog niet of ik dat ga doen.
In elk geval was het heerlijk weer eens te patchen.


Groetjes, Conny


12 opmerkingen:

BezigeBijMirjam zei

Leuk weer worden Conny. Heerlijk hè, weer wat extra tijd voor jezelf.🤗

Dientje zei

Heerlijk, zoveel tijd voor je zelf. De blokken zijn mooi geworden. En gelukkig gaat het goed met doseren tussen machine en hand. Goed weekend, Dientje

Tilly zei

Mooie blokken heb je al.Fijn om even te kunnen genieten op zolder.
Groetjes Tilly

Floor zei

Ja, de AWS is een prachtige quilt om aan te werken. Ook zo fijn dat elk blok anders is, dus afwisseling genoeg.
Leuk om er een eigen blok aan toe te voegen.
Ik heb destijds alle blokken verkleind, zodat hij wat minder groot werd.
Veel plezier met de andere blokken.

Madammeke Ongeduld zei

leuk dat je fijn kon werken

Annie Kingma zei

Prachtige blokken worden het.
Doe ook afwisselen met hand en naaimachine.
Fijne zondag Groetnis Annie.

Ineke zei

Wat heerlijk als je weer even de ruimte en tijd hebt om lekker aan je hobby te werken. Wat een mooi vogeltje!

Sylvia`s Quilts zei

Ja het is fijn om zo weer bezig te zijn met patchen.
Het leuke aan de AWS vond ik dat het zo divers is, appliceren, broderie perse, patchen enz.
Ik heb hem ook kleiner gemaakt dan het oorspronkelijke patroon.
Succes, groetjes Sylvia.

miekequilt zei

Wat een mooie quilt in wording. Heerlijk om even voor jezelf bezig te zijn.

wilma oud zei

Wat een mooie blokken. Groetjes Wilma

Conny's-blog zei

Erg mooie blokken heb je al gemaakt zeg............liefs.Conny

Yvonne zei

Fijn Conny, even wat tijd voor je zelf en je hobby. Dat laadt de batterij weer op. Mooie dingen mask je dan als je even bezig bent!