zondag 3 mei 2020

Bubbels borduren.

Via het blog van Annelies (van quilts en siggies) heb ik  een jaar of langer geleden het borduurblog
Lin Pulsion ontdekt (klik of kijk bij de blogs aan de rechterzijde van dit verhaaltje)
Het is een Frans blog waarop regelmatig kleine borduurtjes verschijnen. 

De vorige "blokjes van de week" heb ik opgeslagen, maar de nieuwe reeks: "Bulle de Bonheur"
ga ik proberen na het verschijnen meteen te maken.

Bij de Handwerk Boetiek in Roden (5 km hier vandaan) bestelde ik een lapje Aïda borduurstof (helaas zie ik het niet meer  goed op het veel fijnere linnen) en wat nieuwe kleurtjes DMC.


Gisteren kon ik mijn bestelling ophalen in de winkel.
De deur zat op slot, aanbellen, in mijn eentje naar binnen. Natuurlijk een leuk gesprek met de vriendelijke eigenares en daar ging ik.
Helemaal blij met mijn aankoop.
Thuis de  eerste twee opgeslagen patroontjes printen en meteen het eerste bubbeltje borduren.


Oh, nou ja, mijn nr 1 in het midden van de stof is eigenlijk nr 2. 
Maar dat zal geen probleem zijn , ze zijn allemaal even groot.
In totaal komen er 49 Bubbels. Elke woensdag een nieuwe.
Wil je meedoen, sla ze dan wel gauw op, want ze staan maar kort op het blog.

Al bordurend gisteren schrok ik op van een enorm gekwetter in de tuin.
Toen zag ik dit: een sperwer die een mus te pakken had!
 Het lukte nog net het vast te leggen. Beetje van ver, dat wel. Maar herkenbaar.
Nog nooit zag ik een sperwer. 
De arme mus ook niet vrees ik. 


Na een heerlijke wandeling vanmorgen (dat is echte ochtendroutine nu) heb ik ook het tweede borduurtje gemaakt. Heerlijk overzichtelijk werkje zo, één bubbel per week.



De eerste twee!



Groetjes, Conny





9 opmerkingen:

Dientje zei

Lekker begin met de bubbels. Ik zie uit naar het vervolg. Ga de site eens bekijken. Groet, Dientje

Floor zei

Heel leuk die kleine borduurtjes. Daar kan je lekker mee aan de slag op dat grovere borduurlinnen.
Zo hoef je niet zo te turen en te tellen.
Arm lief musje :-( Misschien heeft ze wel kleintjes die zitten nu zonder eten.... sneu hoor.
Die sperwer kan best vegetarisch worden :-)

Annelies zei

Wat leuk dat je ook meedoet met de bubbels. Leuke en mooie kleuren.

Ineke zei

Leuke borduurtjes. Ooit, jaren terug, ook een sperwer bij mij in de tuin gehad die bovenop de schommel een vogeltje zat op te eten. Fijne week!

Elizabeth zei

Ah, arme mus... Een sperwer is toch een echte roofvogel!
Ik ben eens even gaan kijken op dat franse blog... wat veel moois zie ik daar.
Ik snap wel dat je deze borduurtjes leuk vind, en het is ook goed te doen per week.
Veel plezier met de bubbels!

Tilly zei

Wat een leuke borduurtjes Conny,mooie kleuren gebruik je.
Wat triest voor het musje.
Groeten Tilly

Nina Hobbysite zei

Mooi borduurwerk. En arme mus

Yvonne zei

Mooie borduurtjes, leuk zo klein, je hebt direct resultaat.
De sperwer met mus vind ik iets minder, kan slecht tegen dierenleed ook al weet ik dat het nu eenmaal de normale gang van zaken in de natuur is.

miekequilt zei

Wat een leuk werkje om iedere dag te doen.