vrijdag 22 mei 2020

Groningerland en bubbels borduren

Helemaal vergeten was ik om de foto's van 5 mei te laden op mijn computer. 
We maakten die dag  samen een heerlijke autorit op het prachtige Groningerland ten noorden van onze woonplaats. 
De vlag wappert aan de oude Tolberter kerktoren.


Prachtig al dat fluitekruid langs de stille wegen.
Ook zonder coronacrisis heb je hier in Groningen altijd rust en ruimte.


Oude binnendijken, smalle weggetjes.





Een stop nabij Electra, een gehucht met gemaal de Waterwolf


Ach, lammetjes en schapen, daar heb ik echt een zwak voor.


 

Wat een droomplekje in Houwerzijl.


Zoveel ruimte zo dicht bij de zeedijk.


En de boeren waren druk aan het hooien aan de rand van Nederland.






Lekker nieuwsgierig.


Gisteren, op Hemelvaartsdag, een heerlijk zomers dagje in "Tuinesië" .
Ik lees heel erg veel momenteel en heb onder de parasol ook nog een leuk Bubbeltje geborduurd. 
(Lin Pulsion)


Ik maak wel mijn eigen indeling, dan kan ik steeds kijken of ik alles of maar een deel ga maken.
Voorlopig is het een heerlijk overzichtelijk werkje met 1 zo'n bubbeltje per week.


School.
Ik ben blij dat we niet meteen volgende week al weer met alle kinderen, alle dagen naar school hoeven. Steeds weer aanpassen is echt heel veel werk, zoveel plannen en organiseren, zowel voor ons als voor de ouders die al dan niet thuiswerken. Dus in elk geval  kunnen we nog even tot 8 juni door zoals de afgelopen twee weken. Dan kunnen de kinderen wat rustiger weer aarden op school, en wij, de leerkrachten, ons "rustig" voorbereiden op de laatste vier weken voor de zomervakantie met weer een volledige bezetting.
Nog 6 weken tot mijn pensionering, het gaat zo snel nu....

Fijne week gewenst. 


10 opmerkingen:

Anoniem zei

Heerlijk om te zien ,zo’n mooie rustige omgeving jammer dat er nog steeds risico’s zijn met de aardbevingen.

Gr Jo.

miekequilt zei

Groningen is zeker prachtig. We waren er een paar keer ivm de quiltbeurs. Mooie natuur, leuk om te wandelen. Rustig aftellen naar je pensioen, wat een heerlijk vooruitzicht. Hoewel je de kinderen en collega’s misschien nog wel gaat missen ( in het begin).

Yvonne zei

Wat een mooie plaatjes, lijkt me heerlijk die rust en ruimte om je heen.
Het aftellen gaat snel nu..

Floor zei

Mooie foto's hoor, je hebt er heerlijk van kunnen genieten.
Zo schattig die lammetjes, ze kunnen zo leuk dartelen in de wei :-)
Je verheugd je vast op je pensioen, heerlijk veel tijd voor jezelf.

Anoniem zei

Wat een mooie kleuren gebruik je voor de bubbels.
Groet, Joke

Annelies zei

Mooie omgevingsfoto's. Je bubbels worden mooi. Een leuk werkje, ik geniet er zelf erg van. Sterkte met je laatste schoolweken. Wat geeft het een extra werk.

Dientje zei

Wat een heerlijk ritje. Mooi met alle voorjaars uitingen. Op een of andere manier komen we eigenlijk amper in het noorden. Heeft vooral te maken met de afstand. Maar heerlijk om met jou mee te kunnen genieten. De bubbels blijven leuk worden. Groet, Dientje

Conny's-blog zei

Wat een mooie foto's heb je gemaakt. Mooi daar bij jullie in Groningen, dat landelijke en schaapjes en koetjes daar houd ik zo van.
O Conny nog zes weken, dat is aftellen, heb je er zin in dan lekker thuis...............liefs.Conny

Gonda Westra-Steursma zei

Wat kun je ook prachtige foto's maken van het Groningerland. Overal genieten vinden wij.
De bubbels hebben mij ook geïnspireerd. Met kerst had ze nog vierkantjes, maar de bubbels passen mooi op mijn theedoek.
Succes weer met de laatste [letterlijk] werkweken. Afscheid nemen is nooit leuk, maar het vooruitzicht dat je hebt kan je ook erg bekoren natuurlijk. Geniet er nog maar even van.
groeten, Gonda

Uplay365 zei

Heerlijk om te zien ,zo’n mooie rustige omgeving jammer dat er nog steeds risico’s zijn met de aardbevingen.
JokerGaming
Pussy888