vrijdag 19 juni 2020

test nieuwe blogger


Bij meerdere blogs las ik al iets over de "nieuwe blogger" instellingen. Ik had geen idee dat er al lang een melding stond op de pagina waar je je bericht aanmaakt, zo'n groot geel vlak, dat lees je niet steeds opnieuw en ik had dus nieuwe informatie daarop gemist.
Op die nieuwe versie is het even zoeken hoe je een nieuwe post kan starten, tja, gewoon op het witte plusje in oranje rondje rechtsonder de pagina klikken.
Soms denk je gewoon te moeilijk.

Even wat test foto's.


Veel ziet er wel hetzelfde uit bij een bericht maken.


Het foto's plaatsen gaat wel anders. Er lijkt er eerst maar een te kunnen worden geplaatst als je op browser drukt
Maar ik ontdekte dat je er een ander scherm  naast kan open zetten  met een fotopagina van je computer. Dan klik op op het symbool "een foto plaatsen"  (dat hokje met berglandschap bovenaan) Selecteer foto's uit je fotomap en sleep je foto's in het  witte vlak dat je dan voor je ziet (dat wordt dan even blauw) daarna worden je foto's geladen.

Ik test het even met vier foto's tegelijk selecteren en slepen en je ziet dat dat gelukt is. 






Ik las een hoop gemopper, maar je moet gewoon maar wat knoppen uitproberen en dan valt het uiteindelijk toch mee.

Succes iedereen.








9 opmerkingen:

quiltingmieke zei

piep
ik kocht ooit het app-je blogtouch pro aan en
schrijf daarin vr mijn blogger-blog.
knuf

Annelies zei

Ik heb dezelfde ervaring. Best wennen, maar gewoon alles proberen.

Elizabeth zei

Zo denk ik ook... we zien het wel. En je hebt weer mooie foto's!

anja zei

Als iets verandert, moet je gewoon weer even eraan wennen, geen probleem vind ik. Alleen kon ik niet vinden hoe ik een foto kon verwijderen. Gelukkig geholpen door lieve lezers van mijn blog. Voorheen stond het bij het rijtje van centreren, links/rechts uitlijnen, nu gebruik je gewoon simpelweg de delete-knop. Tja, je moet het maar weten he.
Leuke foto's heb je gebruikt bij het uitproberen. Succes ermee!

Marguerite zei

Ohh jee ik zal van de week weer een blogje schrijven. Afwachten wat er verandert is.
Mooie foto's.

Floor zei

Ik wist van niks. Dat gele vlak wel gezien ja, maar nooit gelezen wat er op stond :-)
Zie er verschrikkelijk tegenop om die veranderde versie te gebruiken omdat ik een eerste klas digibeet ben, dus als het oude ook kan blijven..... want ik ken helemaal niemand die me hier thuis even kan helpen.
Maar jou is het geluk, mooie foto's trouwens.

conny's quilts en creaties zei

Hopelijk lukt het Floor. Mail me anders maar, misschien kan ik zo helpen als het nodig is

monne-floor zei

Ik heb ook een testje gedaan en het was eigenlijk gemakkelijk,

Dientje zei

Op mijn IPad geprobeerd een oefenblog te maken. Bij de ene brouwsel lukt het wel, bij de andere niet. Het plaatsen van foto’s lukt matig, kan niets draaien. Blijf proberen. Mooie foto’s heb je gebruikt. Groet, Dientje