zondag 21 juni 2020

Vilten

Een week of twee geleden hebben we met 4 vrouwen van onze bee bij een van ons in de tuin een vacht gevilt. 
Zwaar werk, leuk resultaat. Het was een heel gezellige dag.


Vandaag besloot ik aan de slag te gaan met een setje mooie blauwe lontwol dat ik voor mijn verjaardag had gekregen, 
Op youtube had ik een filmpje gevonden met een duidelijke uitleg om een tasje/ zakje te vilten.
Hier begon ik met witte plukjes op het karton. 


Aan beide zijden. Door het karton vervilten de twee lagen niet aan elkaar en dat wordt dan de binnenkant van het zakje.
Nu lekker spelen met de blauwtjes.


Nat maken, bubbel plastic erover en wrijven.


Omdraaien en door maar weer.


Ja het begint mooi te vervilten.


Nog even tussen vitrage wrijven wrijven wrijven.


Dan oprollen, knijpen, gooien, kneden. rollen....

Na het openknippen bleek de witte wol er los op te zitten, dat kreeg ik niet meer vervilt, misschien toch teveel laagjes? Nou ja, het blauw is mooi dicht vilt geworden en stevig genoeg om er een etui van te maken.



Maar eerst drogen op mijn nieuwe "droogrekje".


Nieuwe blogger is eigenlijk goed te doen, sommige functies zijn echt handiger geworden.
Voor andere is het even zoeken, 

Nog even wat tips delen: 
Ook vanaf de telefoon lukte het laden van een reeks foto's tegelijk.  Meerdere selecteren in je telefoonalbum en dan openen. Je kunt vrij intuïtief de knoppen gebruiken. 
Oh, en publiceren is een klik op het zwarte pijltje rechtsboven (haha, ik had dit bericht eerst alleen opgeslagen....niet te zien nog op mijn blog) 
Wil je een post na publicatie wijzigen/tikfout weghalen....ga naar post  (staat net als eerder links aan de zijkant) of klik op het oog rechtsboven. dan klik op potloodje (of functie terugzetten naar concept) dan na verbeteren updaten. (updaten of zwarte pijltje klikken)
Om bij je blog terug te komen kun je helemaal linksboven op het oranje woord blogger met pijltje klikken.

 Nog twee weken tot mijn pensionering.
T Gaat heel hard nu.
Woensdag na een werkoverleg een afscheidslunch.


8 opmerkingen:

miekequilt zei

Leuk hè, dat vilten. Het wordt vast een leuk etuitje. Bedankt voor de tips over blogger. Ik werk al met de nieuwe, maar wist niet alles wat jij schrijft.
Nog twee weken, en dan ben je vrij. Nooit meer naar je werk, wat zal het vreemd zijn.

miekequilt zei

P.s. ik vind het wel vreemd dat een nieuw bericht niet meteen zichtbaar is op andere blogs. Dat was hier voor wel.

Floor zei

Heb alle informatie over de nieuwe blogger opgeslagen wat jij schrijft.
Vraag me af wanneer ik "moet" overgaan op de nieuwe versie.
Mooi dat vervilten. Leuk om te doen, maar lijkt me wel zwaar werk.
Spannend... nog maar twee weekjes :-)

Yvonne zei

Mooi dat blauwe wolletje dat je hebt gemaakt.
De nieuwe blogger…..Gggrrrr…… ik heb het al twee x geprobeerd. Foto's oploaden duurt een eeuwigheid, ik heb de oude versie maar weer terug gezet.
Ik doe vast iets verkeerd. Hopelijk kunnen we de oude versie blijven gebruiken.

Dientje zei

Leuk etui. Dank voor de blogger info. Groet, Dientje

conny's quilts en creaties zei

Eind juni las ik ergens. Ik weet niet hoelang de oude blogger blijft bestaan. Misschien uitproberen. T valt echt mee

conny's quilts en creaties zei

Als je een foto map openzet naast het bloggerscherm kun je foto toevoeg symbool aanklikken. Dan is er de optie slepen. Selecteer dan fotos in de openstaande fotomap en sleep ze met je muis naar bkogger. Meerdere tegelijk is gelukt. Daarna lijkt het op de oude versie

Floor zei

Probeer je zo maar te bereiken.
Heb jouw instructies voor de nieuwe Blogger goed gelezen, tot nog toe is het redelijk gelukt, alleen wordt mijn nieuwe blogbericht nergens zichtbaar.
Ik kon kiezen uit "opslaan" en "publiceren", en heb natuurlijk op dat laatste geklikt.
Maar toch komt ie niet te voorschijn.
Toch iets fout gedaan????
Ik hoor het graag van je.
E.v.t. ook hoe ik de regelafstand kan veranderen.
Kan het nergens vinden.