zondag 14 juni 2020

Naderend afscheid , foto bee en vachtvilten.

Ga er maar even voor zitten, ik heb van alles te vertellen en vooral veel om te laten zien.
Na 4 weken met halve klassen gewerkt te hebben, hadden we onze groep 5 deze week weer compleet. Wat waren de kinderen blij elkaar weer te zien!

Nu is het nog maar drie weken voor de zomervakantie en voor mijn pensionering. Onwezenlijk soms hoe snel dat dichterbij komt.
Voor al mijn collega's wilde ik een afscheidscadeautje maken.


En wat is er in deze tijd toepasselijker dan een zelfgemaakt mondkapje?


Ik vond een grappig wit stofje in mijn kast, waarop spelende kinderen.


Mondkapjeswas



Nog wat lekkers erbij (schoolbordkrijtjesdrop en relax thee) en dan zijn de 21 pakjes klaar.


Met het borduren van de bubbels ben ik een beetje achter.
Van de 8 zijn er nu 6 klaar.


Mijn boro lap was klaar en ik heb er een tas van gemaakt.





Een klein breiwerkje met leuk verloopgaren. 


Afgelopen dinsdag had ik een superleuke dag met drie mede bee- leden
De gastvrouw is aan het quilten aan haar 365 dagen quilt, wat een plaatje


Het was een bewolkte dag en prima weer om met vier vrouwen buiten vier vachten te gaan vilten. Een van ons kon het ons leren. Het was echt een topdagje, gezellig om elkaar na maanden weer live te zien en zo gezellig bezig te zijn.
De gastvrouw had een poosje terug vachten gekregen van een collega.


Even van de tuin genieten tussendoor.


Op de vacht een dunne fleece laag.


Dan na veel wrijven, liters water en veel groene zeep begon de wol te vervilten.
Oprollen en met veel spierballenwerk rollen rollen rollen.


De achterkant vervilt. De vachtzijde blijft echt heel mooi harig.





Thuis nog even doorvilten door te centifugeren.





Nog een bad 


Wat ruig nog.


Na het drogen en wat uitpluizen is dit het resultaat. Heerlijk voor op een bank of  stoel.


Tenslotte hadden we deze week ook nog een foto- bee, en hopen we dat dat ook weer snel live kan.















Zo, nu zijn jullie weer helemaal bijgepraat. Op naar mijn laatste weken als juf.
groetjes, Conny

9 opmerkingen:

Dientje zei

Dat worden 3 rare weken. Wat vond ik het moeilijk: taken overdragen aan collega’s, laatste klussen afmaken. Iedereen die vroeg: hoe lang nog. Ik wens je veel succes. Want er komt ook een fijne tijd. Wat een klus dat vilten, maar was vast leuk om te doen. Aan De 365 quilt ben Ik ook begonnen. Ik heb het middenblok af en zo’n 40 kleintjes, met de hand gemaakt omdat ik met de naaimachine veel moest uithalen. Ik vond het een heel ding worden, daarom ben ik gestopt. Mooie werkstukken laat je weer zien. Groet, Dientje

Oops-Lah zei

Congratulations on your upcoming retirement. I'm sure you didn't anticipate your last year to be this crazy!! Are you are looking forward to having more time for yourself and your hobbies? And what lovely good bye gifts you've made for your colleagues. Your boro bag turned out fantastic and I enjoyed looking at all the lovely things in the photo bee.

Gonda Westra-Steursma zei

Wat heb je leuke toepasselijke afscheidscadeautjes gemaakt. Relax thee [echt nodig in deze bizarre tijden], schoolkrijtdrop [toepasselijk voor onderwijzend personeel], handige mondkapjes en goede teksten erbij. Daar zijn ze vast blij mee!
Ook de andere dingen vind ik leuk, maar vooral ook de vacht. Hij is echt erg mooi geworden. En de herinnering is ook zo leuk aan zo'n dag. Iedere keer als je het ziet kun je er even aan denken. Zet hem nog even op deze laatste weken. Komt vast goed.
groeten, Gonda

Floor zei

Je bent heel druk geweest met 21 mondkapjes maken, maar ze zullen zeker wel in de smaak vallen.
Jouw Boro tas is een plaatje geworden. Echt leuk zo met al die fleurige lapjes.
Jullie hebben een mooie foto-bee gehouden. Leuk als iedereen zo haar werk laat zien.
Vind die 365 dagen quilt prachtig geworden. Wilde hem ook maken, maar zo'n grote quilt, daar begin ik maar niet meer aan.
Dus nog 3 weken te gaan, en dan is de grote dag. Fijne weken gewenst.

Conny's-blog zei

Wat spannend nu die laatste weken, aftellen voor jou.
Dan je eigen tijd indelen, zal best effe wennen zijn.
Maar je hebt leuke kastjes voor ze gemaakt............liefs,Conny

miekequilt zei

Wat een enige afscheidskadootjes maakte je. Dat zullen je collega’s wel waarderen. En dan had je nog tijd voor een prachtige tas.
Nog even doorbijten en dan ga je echt van school weg. Dat wordt (even) afkicken en dan gaat het grote genieten beginnen.

Sylvia`s Quilts zei

Toepasselijk afscheidskadootje heb je gemaakt. En er komt weer héél veel moois langs op de foto`s.
Dus over drie weken begint voor jou een echte "grote vakantie"!
Een nieuwe start, waarvan je zeker gaat genieten.
Groetjes Sylvia.

Elizabeth zei

Oh, je hebt heel veel te vertellen en te laten zien! Maar je bent ook HEEL actief geweest zeg...
Wat een origineel en enig afscheidscadeau heb je voor al je collega's bedacht en gemaakt. Het komt nu wel allemaal heel snel dichtbij. Beetje eng wel misschien ook?
Leuk zo'n schapenvachtje, en gaaf om hem zelf te behandelen.
Succes met de laatste loodjes in de komende weken!

Yvonne zei

Nou, één ding is zeker, jij gaat je vast niet vervelen straks, met zo veel om handen. En dan ook nog tijd om zoveel leuke mondkapjes te maken als afscheid cadeautje. Die worden vast gewaardeerd!
Heel veel plezier nog even gewenst de komende weken. Fijn dat je toch een beetje 'normaal' afscheid kunt nemen van je werkzame leven.