dinsdag 29 september 2020

Sok en andere wolligheden

Na een erg druk mantelzorgweekend heb ik mijn sok afgebreid. Op naar nr. 2
Heerlijk om ook zelf weer even mee bij te tanken.
Mijn moeder heeft helaas meer en meer zorg nodig en dan moet je tussendoor jezelf niet vergeten.



Ik probeer elke dag een eindje te wandelen en voelde me laatst een kruidenvrouwtje. Ik heb namelijk een boek aangeschaft om mezelf te leren wolverven met natuurlijke materialen. Op mijn wandeling heb ik al een en ander opgepakt en meegenomen.




De wol voorbeitsen zoals dat heet en dan in een aftreksel van de bladeren.


Dat is weer eens andere soep.




Het vervolg moet nog even wachten maar ik hoop gauw wat resultaten te laten zien (als het de moeite is, want eerste probeersels)

Fijne week gewenst.







 

8 opmerkingen:

Annie Kingma zei

Mooi lekker warme sok gebreid.
Breien is altijd lekker relaxt vind ik.
Spannend , natuurlijk verven
Groetnis Annie

miekequilt zei

Sterkte met alle mantelzorg. Goed dat je ook aan jezelf denkt. Zo kun je het volhouden. Ben heel nieuwsgierig naar het verven. Zou toch leuk zijn, zelfgebreide sokken van zelfgeverfde wol.

Floor zei

Het is een lekker fleurig sokje geworden, lekker warm ook zo te zien.
Leuk al die kleuren uit de natuur uitproberen.
Weet wel dat de doppen van de tamme kastanje heel fel groen afgeven aan je handen. Maar de meeste zijn al gevallen, dus misschien een jaartje wachten?
Veel sterkte met je moeder, zwaar voor jou als ze zoveel zorg nodig heeft.

Floor zei

Was een beetje in de bonen :-(
Ik bedoelde niet de doppen van de tamme kastanje, maar van de walnoot.
Ook daarvan zijn de meeste wel gevallen, maar meestal liggen de doppen nog in het gras.

Yvonne zei

Dat is nog eens leuk, je eigen wolverf maken. Dan wordt het helemaal jouw ding.
Zeker heel belangrijk om goed voor jezelf te zorgen anders houdt je het mantelzorgen niet lang vol. Mooie sok heb je aan.

Conny's-blog zei

Fleurige sok geworden zeg en succes met nummer twee.
Ben benieuwd naar je verf brouwsels hoor...............liefs.Conny

Nina Hobbysite zei

Mooie sok. En ben benieuwd naar je wolverven.

Dientje zei

In het verleden zakken uienschillen bewaard, rode kool bladen en noem maar op. En dan maar verven. O wee als de kleur niet was wat je verwachtte; nog een keer of zo laten? Leuke bezigheid, maar veel werk. Veel succes, en daarna veel brei/haak plezier. Groet, Dientje