donderdag 10 september 2020

Van alles wat.

Humor ligt op straat.....

In onze buurt staan een paar leuke beelden waarvan er een een mondkap heeft gekregen.


Vorige woensdag was het heerlijk weer en zat ik met mijn vriendin in de tuin, zij wilde graag sokken leren breien.


Wolletjes om uit te kiezen en boekjes met aanwijzingen en maattabellen.


We kwamen tot zover, vanmiddag starten we met de Hollandse hiel.


Dit boekje had ik al een poosje en van een restje katoen haakte ik een keukendoekje.
Klein en leuk werkje. 


t Doekje absorbeert prima en is dus heel geschikt om echt in de keuken te gebruiken.
Fijne week gewenst!

7 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat knap om zelf sokken te breien. Ik heb het ooit geprobeerd, maar dat wilden mijn armen helaas niet.

Floor zei

Moeilijk hoor die sokken breien, maar leuk dat je vriendin het toch wil leren.
Aan jou heeft ze vast een goede leermeester.
Die keukenlapjes zou ik ook wel kunnen haha!
Of pannenlapjes, ook goed te doen.

Annie Kingma zei

Leuk samen met je vriendin sokken breien, boord ziet er al mooi uit.
Sokken brei ik geregeld, mijn moeder breidde vroeger sokken voor heel het na geslacht sokken. Ik zei: denk dat ik dat niet zal gaan doen.
En nu, worden er sokken gevraagd, brei ik voor kinderen, kleinkinderen. lekker bij de tv of met een boek
Groetnis Annie

Dientje zei

Gezellig samen aan de sok. Leuk om te doen. Heb ooit meegeholpen met een workshop bij Het Kleinvak in Schalkhaar. Ik heb het mezelf geleerd met behulp van een basispatroon uit het Complete Handwerken van Ariadne. Groet, Dientje

Elizabeth zei

Ja, ik houd ook wel van dat soort humor! Kan er altijd erg om lachen...
Zo gezellig om samen met een vriendin te handwerken of te hobbyen!
En als je dan ook nog buiten kunt zitten; volgende week top weer hè
Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

Yvonne zei

Je bent lekker bezig Conny. Mooie sokken worden dat, blijf het knap vinden.
Mijn moeder kon ze bijna blindelings breien, dat talent heb ik zeker niet.
Mooi lapje! Benieuwd of het beter werkt dan microvezel.....

Conny's-blog zei

Gezellig samen sokken breien. Wil ik ook wel beter leren eigenlijk.
Die doekjes zien er zo leuk uit, heb het boekje ook al in de handen gehad................liefs.Conny