woensdag 17 november 2021

Cursus kleur bij Hawar

Op 6 november had ik weer een lesdag
bij Hawar. Het accent lag nu op het mixen van kleur middels borduren en het gebruik van doorzichtige stoffen als organza e.d.
De ochtend waren we druk met proefjes maken om te zien welke effecten je zoal kunt bereiken met borduren. 

Kleurovergangen.


Steeds voller. 




Daarna een geverfd lapje veranderen met organza e.d.



Het was te veel om allemaal in de les af te maken.  Dus dat werd,  leuk, huiswerk.
Daarnaast moest de grote opdracht ook nog af. 
We hadden een schilderij gekozen,  6 kleuren daarvan gemengd en op stof geverfd.  Opdracht er thuis een eigen interpretatie, met in elk geval die 6 stofjes, van te maken, geïnspireerd op weer twee andere schilders. 
Dit is mijn versie van Alida Pots schilderij "Boomgaard Blauwborgje"
Ik heb er natuurlijk een klein quiltje van gemaakt en er ook nog flink op geborduurd. 


 Wordt vervolgd. 

 

 

7 opmerkingen:

Elizabeth zei

Wat een leuke cursusdag! Het lijkt me geweldig om dit soort nieuwe dingen te leren. En je quiltje is werkelijk schitterend!

Knutselpret zei

een inspirerende cursusdag altijd een feest om iets nieuws te leren

miekequilt zei

Wat een leuke dag zal dat geweest zijn. Het borduurwerk vind ik enig, ook om zo op te hangen. Het quiltje vind ik enig, wat leuk om zo een schilderij te kunnen veranderen. En leuk dat er een vervolg op komt.

Josephine zei

Het is weer een heel leerzaam dagje geweest, heerlijk dat
experimenteren, mooie effecten laat je ons zien. Ook dat
geverfde lapje met verschillende materialen bewerken lijkt
me heel erg leuk om mee bezig te zijn. Ben benieuwd hoe dat
proces verder gaat. Maar je quiltje is geweldig mooi geworden,
prachtige kleurcombinatie en vooral al het borduurwerk
dat is toegevoegd, wowww wat een schoonheid is het geworden!!!

Petra zei

Wat gaaf!

Gonda Westra-Steursma zei

Mooie cursusdag. Beetje aansluitend bij onze crazy quilt workshop. Jou interpretatie van Alida Pots Boomgaard vind ik erg mooi en ook bij jou blijvend doordat je er een in blauwtinten quiltje van maakte!
groeten, Gonda

Dientje zei

Wat hadden jullie leuke opdrachten. Ik heb genoten van de foto’s. Het schilderij heb ik uitgebreid bestudeerd. Heel mooi. Je gaat wel anders kijken naar een kunstwerk. Groet, Dientje