zondag 22 mei 2022

Een uitje en een broek met vlekken.

Laatst maakten we met vrienden een van mijn lievelingsuitstapjes. 
Een dagje Schier!

Met de fietsen mee, zaten we  al om half 10 op de boot van Lauwersoog naar Schiermonnikoog.
We fietsten heerlijk het hele eiland op ons gemak over, en genoten van het prachtige weer en de bekende en altijd weer zo mooie plekken.  De half 8 boot, de laatste van de dag,  namen we terug.  Moe, rozig en heerlijk bijgepraat zwaaiden we elkaar bij Lauwersoog weer uit. 
Topdag.


 Thuis ging ik een dag later aan de slag om vlekken op een favoriete spijkerbroek te camoufleren.
Op pinterest zag ik vaak dingen langs komen die ze zichtbaar repareren noemen.
Daarbij vind ik boro een leuke techniek en zo ontstond het plan. 
Het is te proberen want zoals het nu is draag ik deze broek niet meer. 


Lapjes spijkerstof dicht bij de kleur van de broek vond ik het mooist.  


Daarna met kleine rijgsteekjes zichtbaar vastzetten. 


Zichtbaar,  maar niet te opzichtig.  
Hergebruik. 


Niet gek. 
Dit smaakt naar meer. 
Groetjes!

 

 

10 opmerkingen:

Knutselpret zei

Wat een mooi uitstapje echt heel fijn. En de briek kan nog jaren mee.

Yvonne zei

Wat een goed idee Conny! ik heb een spijkerbroek die ik zo liefheb, dat hij bijna tot op de draad is versleten hier en daar. Ik ga kijken of ik ook eens zulke reparaties kan maken, staat nog leuk ook!

Floor zei

Dat is inderdaad een leuke techniek om een reparatie uit te voeren. Je ziet het duidelijk, maar dat is juist grappig.
Wie weet heb je een nieuwe trend gezet en loopt straks half Nederland met lapjes op hun broeken.
Kunnen ze eindelijk die expres gemaakte gaten eens dichtmaken :-)

Gonda Westra-Steursma zei

Doet me denken aan 'Hergebruik Weiting'.

Annelein zei

Heerlijk uitgewaaid... én een unieke broek... dik geslaagd dus... ;).

Dientje zei

Mooie oplossing voor de broek. Ik heb het wel eens gedaan met knalrood garen en borduursteken. Kreeg er wisselende opmerkingen over. Heerlijk zo'n dagje uitwaaien. Daar kan je weer een tijdje op teren. Groet, Dientje

Ineke zei

Wat heerlijk om zo'n uitwaaidag te doen op een eiland👍 Vind het een leuke techniek, boro 🌸

Marguerite zei

Wat een grappige oplossing voor de spijkerbroek.
Heerlijk naar een waddeneiland.
Hoop dat we dit jaar eindelijk eens met onze eigen boot kunnen eilandhoppen.
Nadeel van de eilanden is dat wanneer wij kunnen iedereen daarna toe gaat.
En helaas vol is vol...

miekequilt zei

Wat leuk om even een dag op en neer te gaan. De eilanden zijn allemaal zo mooi om heen te gaan.
Je broek vind ik enig geworden, wat een goed idee.

Quilts and Newf's zei

Wat een leuk idee !