donderdag 5 mei 2022

Afgemaakt!

Quilters kennen allemaal wel het fenomeen van een flinke stapel met niet afgemaakt werk.  Ook wel UFO'S genoemd oftewel unfinished objects. 
Dat is bij mij niet anders.  Zeker door alle commotie met broer en moeder, zoals je in vorige blogjes kon lezen, kwam ik niet aan handwerk toe. 

Nu het met beiden goed gaat en we met onze quiltgroep weer mee gaan doen aan een kunstroute nabij Oosterwolde-Makkinga, is er ineens weer inspiratie. 

Joepie! 

Bovenstaande foto laat het quiltje "twinkel" zien.  Al jaren af op een paar steekjes, biesje en ophangsleuf na. 

Gisteren afgemaakt.

Hieronder wat experimenteler werk dat ik bij de cursus kleur bij Hawar maakte, afgelopen najaar.

Door beschreven omstandigheden doe ik nu niet mee aan hun tentoonstelling tijdens het textielfestival in de Weerribben. Maar heb deze week eindelijk het werk dat ik toen startte afgemaakt. 


"Mijn Blauwborgje"



"Experiment" met ecoprint,  een foto, quiltwerk.


"Stadsgezicht" 


Dit zijn allemaal niet al te grote werkstukken.  Maar die grotere heb ik ook nog genoeg liggen  Eens zien of ik daar komende weken aan toe kom om her en der wat af te maken.  Wordt vervolgd.

Groetjes Conny

7 opmerkingen:

Knutselpret zei

Wat mooi en wat geeft dat een goed gevoel om zoveel ineens af te hebben. Prachtige quilts

Floor zei

Geeft altijd een heerlijk gevoel als je bijna vergeten werkjes af maakt.
Tenminste dat is bij mij zo.
Maar het zo leuk dat je er van kunt genieten als het klaar is.
Ik vind Blauwborgje echt een schatje!
Ben benieuwd wat er nog meer uit de Ufo-kast komt :-)

Dientje zei

Prachtige boom, ben hier weg van, en het schilderij van de haven. Jammer dat deze niet te zien zijn, begrijpelijk.
Soms moet je er voor gaan zitten en dan blijkt het niet zoveel werk meer te zijn. Groet, Dientje

Marguerite zei

Ben gek op de kompasroos.
Liggen hier ook heel veel werkjes die schreeuwen om afgemaakt worden.
Ooit

Yvonne zei

Zo leuk die kleine quiltjes, ik vraag me af waarom ik niet meer van dat kleins maak..... moet me daar toch eens in verdiepen.

Elizabeth zei

Fijn als je weer iets kunt afmaken!
Je nieuwere werk laat zien dat je een ontwikkeling doormaakt, het is anders... Ik vind het heel mooi!

Conny's-blog zei

Schitterend die kompas quilt en fijn weer dingen af te hebben........liefs. Conny