dinsdag 17 mei 2022

Toverbollen

Kijk eens wat een prachtige weide vol boterbloemen.
Vlak bij ons om de hoek. 


Daar kan ik elke dag wel langs wandelen met dit prachtige weer. 


Ook het fluitenkruid bloeit volop.  Vorig jaar heb ik met fluitenkruid wol in prachtige tinten geel, geelgroen, groen tot bruin geverfd .
Wat een feestje was het de wol te zien kleuren.  Nu daagt er een pannetje om deze wol te verwerken.  Ik maak er eerst toverbollen van.

Van elke tint neem ik steeds een stuk van willekeurige lengte.  Knoop het bijna onzichtbaar aan elkaar en maak er een gemêleerde bol wol van. Tijdens het breien is het dan straks steeds een verrassing welke kleur tevoorschijn komt. 

Omdat het allemaal met fluitenkruid geverfd is passen de tinten onderling ook goed bijelkaar.  Wordt vervolgd. 



Nu eerst van het mooie weer genieten. 

9 opmerkingen:

Knutselpret zei

Wat een goed idee !!!!!! Ik ben benieuwd wat je uit je toverbollen gaat toveren :))

Dientje zei

Wat leuk. Dit geeft vast een prachtig effect. En zoveel tinten door 1 plant. Geniet nog lekker buiten en zeker van het uitzicht op zo'n veld met boterbloemen. Groet, Dientje

Ineke zei

Wat een mooie kleuren zijn het geworden, inderdaad, ze passen echt goed bij elkaar!

Bertiebo zei

Dat gaat vast iets moois worden. Wat een idee, die tinten zo bij elkaar. Super!

Elizabeth zei

Jullie wonen daar echt heel mooi! Heerlijk om zo de natuur in te kunnen lopen...
Wat geeft dat fluitenkruid een mooie tint aan de wol, superleuk!

Annemiek zei

Wat leuk zelf geverfde wol daar wil je dan ook iets heel leuks van maken. Gaat vast lukken.

Gonda Westra-Steursma zei

Ik ben benieuwd wat je met je toverballen gaat doen. De bollen passen ook nog eens precies bij de foto's van de mooie landschappen in de buurt. Zulke mooie frisse voorjaarskleuren.

In de weer zei

Wat een prachtige kleuren, ben benieuwd wat je gaat maken.
Zag net op tv dat de schapen weer worden geschoren, maar dat men de wol niet meer kan verkopen, niemand wil het meer hebben.
Ongelooflijk toch, zo’n mooi materiaal.
Spin jij de wol zelf ?

Marguerite zei

Wat lijkt me dat leuk om zelf wol te kleuren met planten uit de natuur.
Maar ja eerst moet ik natuurlijk leren spinnen