maandag 12 september 2022

Aan de haak

  Laatst had een bee maatje een prachtig haakwerk mee naar onze bee. Een regenboogdeken in fraaie warme tinten. 


Ik vond het toen al erg mooi maar ik werd er  echt verliefd op toen ze hem mee nam naar onze tentoonstelling (zie vorig bericht) 


Daarom maar gevraagd waar ze het had aangeschaft en al gauw besloot ik ook het zelfde pakket te bestellen. (klik:De wolkast ) Onlangs was mijn dochter thuis en heb ik haar leren haken. (Joehoe na al die jaren heeft ze belangstelling voor handwerk!!!) En... ze vindt het leuk!!! Dus dat ruikt naar meer. Ik duim dat ze me mee gaat helpen met dit leuke project.

 Oh.... en als zo'n grote doos dan wordt bezorgd en je die mag uitpakken....daar word ik heel blij van.


Ik heb het patroon 2x geprint en 2 x kleurstaaltjes gemaakt (17 kleuren)



Aan mijn voorbereiding zal het niet liggen.  Als ze weer eens thuis is en zin heeft dit te gaan leren.... Ik ben er klaar voor ;)

Maar die kleurtjes riepen om actie, ik ben dus al wel begonnen. 


Elk blokje heeft 6 kleuren. Dat is goed opletten .
Met de kleurenkaart in de hand de juiste bij elkaar zoeken, op volgorde leggen en haken maar.
Gauw weer een maken.


Heerlijk!
Fijne week, Conny

11 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een prachtige deken. Mooie kleuren in een leuk patroon. Ik zou lekker doorgaan.

Floor zei

Prachtig al die kleurtjes! Kan me vorstellen dat het uitpakken van het pakket al een feestje was.
Alleen daarom zou je het al willen kopen :-)
Nu natuurlijk gelijk een paar blokken gemaakt, daar kan je vast niet meer mee stoppen.
Wordt een prachtige deken en het zou enig zijn om die samen met je dochter te maken.
Alleen.... wie mag hem dan op de bank leggen als hij klaar is???

Dientje zei

Ik kan me voorstellen dat je viel voor die deken. Heerlijke kleuren. Leuk dat je dochter ook belangstelling krijgt voor handwerk. Gezellig samen op de bank aan het werk.Je hebt al een aantal mooie blokken gemaakt. Groet, Dientje

Annelein zei

Wat een vrolijke deken gaat dat worden. En wat leuk dat je het handwerken door kunt geven aan de volgende generatie.

Elizabeth zei

Ik begrijp wel dat je warm liep voor deze deken! Wat een prachtige tinten en heel mooi garen zo te zien. Leuk dat je dochter ook gaat haken (en hopelijk blijft ze het leuk vinden).
De eerste blokken zien er prachtig uit, en ik zou gewoon moeite hebben met stoppen, denk ik...

neeftje zei

wat een feest pakket, en zo heerlijk als je dochter dat dan ook wil.
Het ziet er prachtig uit!

Vireya zei

Beautiful kit! I hope your daughter joins you in making the blanket.

Josephine zei

Wat een prachtige deken gaat dit worden, en ik denk ook
dat je niet meer kan stoppen als je er eenmaal aan begint.
Leuk dat jullie dochter er ook aardigheid in begint te
krijgen, het kan ook bijna niet anders. Als je je moeder
de mooiste dingen ziet creëren dat moet dat je toch inspireren.
Succes met de vorderingen.....

Annemiek zei

Lekker toch om jezelf af en toe te verwennen met wat fijns. Dat geeft wat kleur aan het leven. Nu lekker leuke combi's maken. Hoop dat je dochter dit ook leuk vind. Veel plezier.

Knutselpret zei

Wat een mooie deken !!!!!! Heerlijk om zo met kleurtjes te werken ha ha en dochterlief helpt je vast wel :))))

Gonda Westra-Steursma zei

HeHa, Heerlijk Haken! Altijd inspirerend zo'n mooie deken. En hij ziet er ook nog eens heel erg leuk uit. Mooi begin.