dinsdag 11 oktober 2022

Stoer en hutspotproef

Na alle kleur van de regenboogdeken ben ik nu bezig om een stoere mannensjaal te haken. 


Oudste zoon is bijna jarig en die kan wel een fijne sjaal gebruiken denk ik. 

Hier kwam ik op het idee. Prachtig effect heeft deze streek. 
Ik haak de sjaal in de lengte richting. 


Net heb ik al de hutspot voor vanavond  gemaakt  1 minuut gekookt en in de hooimadam gezet.   Ik ben leuk aan het experimenteren,  t scheelt wat gas en heeft wel iets ambachtelijke zo. 
Ik ben benieuwd hoe het vanavond zal smaken. 

https://www.hooimadam.com/recepten# Op internet vind ik inmiddels de wereld aan recepten voor koken in de hooimadam,  ecostoof, slowcooker, crockpot,  hooikist.....  Ik lees net dat je gemiddeld 1/3 van de normale kooktijd extra moet nemen.  Die hutspot was waarschijnlijk al na zo'n 40 minuten gaar....


Groetjes. 

 

10 opmerkingen:

Knutselpret zei

Mooie sjaal die zal wel in de smaak vallen. En je een hooimadam ben ook heel benieuwd 1 minuutje keuken ?? Dat lijlt zo weinig.

Annelies zei

Wat een leuke sjaal. Ben benieuwd hoe je stoof was.

miekequilt zei

Smakelijk eten straks, heerlijk hoor, hutspot.
En je sjaal wordt mooi, echt een leuke mannensjaal.

Dientje zei

Een stoere sjaal is het zeker. Ik ga straks even naar de link kijken. Leuk dat experimenteren met de Hooimadam. Hoe was de Hutspot? Groet, Dientje

conny's quilts en creaties zei

De hutspot had denk ik iets langer door moeten koken, voordat het in de hooimadam ging. De wortels boven in de pan hadden iets zachter gemogen, maar t smaakte goed.

Floor zei

De zoon gaat vast genieten van zijn warme sjaal.
Vraag me echt af of de hutspot gaar is geworden na 1 minuut koken, dat lijkt me best heel erg kort.
Maar het scheelt zeker veel gas.
Hopelijk heb je lekker gegeten.

Floor zei

O, zie hier boven jouw antwoord al staan, het had toch wat langer moeten koken. Nou ja, weer wat geleerd :-)

Gonda Westra-Steursma zei

De sjaal met wit, grijs en zwart wordt vast in dank ontvangen. Meeste mannen houden van deze kleuren. Leuk patroontje ook trouwens.
Ja die hooimadam, die komt nu verschrikkelijk goed van pas. Mooie manier van energiebesparing en de inhoud van de pan is ook nog eens lekker. Hoe fijn wil je het hebben?
Gr. G.

Annelein zei

Wat een prachtige hooimadam. De mijne is een verhuisdoos met een slaapzak erin. Scheelt veel gas. Mijn ervaring is dat je wel meer tijd nodig hebt.

conny's quilts en creaties zei

Geeft niet hoe het eruit ziet toch? Als het maar werkt.