maandag 31 oktober 2022

Haken, breien, schillen.

Hoever is de regenboogdeken ondertussen?
Vanmorgen scheen de zon al heerlijk in de tuin en legde ik de deken even op de tuinbank. 

In plaats van 10x10 blokken maak ik hem 8x8.  Dat vind ik groot genoeg.  Al ruim drie en een halve rij heb ik nu af. Lekker project met zo'n kleurig blokje dat steeds weer een verrassende combinatie van kleuren heeft.  Ik leg de deken nog even in de schaduw,  dan zie je de kleuren beter.



 Inmiddels zijn ook de sokken af die ik breide met handgeverfde sokkenwol, die ik op het schaapscheerdersfeest in Balloo kocht dit jaar.


 

Van een vriendin kreeg ik valperen, ook weer uit dat park hier in de buurt waarover ik eerder al eens schreef. Vanmorgen heb ik ze meteen maar geschild.  Veel beurse plekken, maar ach  daar schil en snijd je dan omheen.


Inmiddels  staan ze te garen in de hooimadam, dat wordt smullen vanavond. 
Geniet van de zon vandaag. 
Groetjes  Conny

10 opmerkingen:

Knutselpret zei

Wag een mooie deken. Met dit mooie weer zeker een goed idee om een foto te maken.
Prachtige sokken dat weer komt er aan enkelsokken er uit wollen sokken erin.

Marjan zei

Wat heeft je deken een mooi kleurverloop!
De hooimadam komt nu mooi van pas voor de peren. Alleen al om de naam zou je haar bijna aanschaffen 😉.

conny's quilts en creaties zei

Ik heb hem zelfgemaakt;)

juffrouw Ooievaar zei

Wat schiet je deken al lekker op en je sokken zijn mooi, toch een kleurtje, maar ook weer niet heel fel. Lekker stoofpeertjes je hooimadam komt steeds goed van pas, leuk.
Groetjes Anita

Floor zei

Prachtig die kleurrijke deken! Lijkt me leuk om steeds zo'n blokje te haken en dan de deken langzaam zien te groeien.
Sokken zijn altijd fijn, lekker warm.

miekequilt zei

Wat een prachtige deken. Zulke mooie kleuren, echt heerlijk om aan te werken, denk ik. En dan de sokken: super!
En die hooimadam wordt goed gebruikt.

Josephine zei

Je deken gaat prachtig worden, erg mooie de kleur combinatie's,
heel sprankelend. DE sokken zin ook mooi geworden en wat kleuren
die herfstbladeren er prachtig bij.
En waren de peertjes lekker geworden???

Elizabeth zei

Dat het een genot is om aan je deken te werken, kan ik me wel voorstellen met zulke heerlijke kleurtjes. Erg leuk om nu een deel van je deken te zien!
Ik zie op de foto van de peren ook van die dikke ronde peren, die wij ook in de boomgaard hadden (zie eerder blogbericht bij mij). Weet jij misschien hoe ze heten?

Yvonne zei

Wat is een hooimadam?

Mooi wordt je deken, heerlijk voor de winteravonden! En met zulke sokken aan ga je het vast niet koude krijgen, ook als de verwarming een graadje lager staat!

Gonda Westra-Steursma zei

DE produkties zijn fleurig en kleurig. En van de peertjes hebben jullie vast lekker van gegeten!