dinsdag 16 juli 2024

Kaft voor het natuurdagboek.



Op 6 juli schreef ik over het natuurdagboek dat ik maak van een oud notitieboek. Met stof begon ik aan het maken van een kaft voor dit boekje. 

De vele regen vorige week had als voordeel dat ik alle tijd had om heerlijk aan dit project te werken.  De tuin komt later wel. 

Na het rijgen stikte ik met de boro techniek met rijgsteekjes de stoffen op elkaar. Ik spatte royaal koffie over de stof om het een verouderd uiterlijk te geven. 


Op de rug naai ik verschillende dikkere draden op. De dikke bruine draad is met roestwater geverfd en is straks nodig om het boek dicht te binden.
Aan een draad rijg ik kralen.


In een eerdere les van de stitchclub volgde ik een les abstract bloemenlandschap.
Nu de ondergrond klaar is strijk ik m.b.v.
Vliesofix abstracte bloemenvormen op de stof. 


Kijk dit maakte ik eerder dit jaar in het 100 dagenboek. 


Omdat het zulk ontspannen werk is besluit ik nu alles met de hand te borduren. Dat geeft ook een mooie textuur.
Hieronder de bloemvormen voor het borduren. 


Een antiek stuk kant dat ik op de zomerfair bij de Oranjerie in Zeijen kocht komt er op. Alsof het er voor gemaakt is. 


Borduren!


 En dit is het geworden.  Ik ben er erg blij mee! 
 


Achterzijde


Voorzijde


De omslag zit nu met textiellijm aan de kartonnen kaft geplakt. 

Nog  wat details van het borduurwerk. 





De eerste wandeling staat er in.  "De drie polders" bij Lettelbert waar ik eerder deze week over schreef. Hopelijk kan ik er nog vele mooie natuur uitjes  in opschrijven. 

Groetjes,  Conny


 

17 opmerkingen:

Judy zei

Een kunstwerk!!!

Bertiebo zei

Wat is het mooi geworden. Wat zal jij er met plezier je wandelingen in verzamelen. Mooi in mooi!

Marianne S zei

prachtig,wat een mooie boekomslag heb je gemaakt.

Anoniem zei

Heel mooi geworden ,dit spreekt mij meer aan als het werk met “ verf “ en papier werkjes en iets wat gelliplate heet !.nooit begrepen waar dat over gaat !

Groetjes Eva.

Janny zei

Wat mooi Conny! Ik vind het borduren met de hand ook altijd ontspannend en zulke kleine werkjes zijn toch redelijk snel klaar.

Hannie de Beer zei

Magnifiek! Het fraaie borduurwerk maakt het tot een bijzonder boek ,zeker met de wandelingen er in ..

ireneinhetatelier zei

Ohhh, wat is het mooi geworden! Lekker ontspannen aan werken en het lijkt als vanzelf goed te komen. Soms maakt een werkstuk zichzelf, vind ik dan. Mooi stukje kant en beeldige bloemen… allles pást ook gewoon!
Veel plezier met je aantekeningen.

Elizabeth zei

Wat is dit mooi, Conny. Alles valt op z'n plek en er straalt een heerlijke rust vanuit.
Een heel mooi boekje dat je dierbaar gaat worden, denk ik...

juffrouw Ooievaar zei

Heel erg mooi Conny, wauw
Ik ben eigenlijk gewoon sprakeloos, je liefde voor het handwerken, creëren, creativiteit, kleuren én de natuur.
Dat zie ik allemaal erin en straks nog je fijne wandelingen en herinneringen eraan maken het natuurboek
nog mooier en heel speciaal.
Heel veel plezier ermee en leuk als we nog eens een bladzijde in je boek mogen zien over een tijdje.
Groetjes Anita

Marthy zei

Hier mag je trots op zijn, een waar kunstwerk.

Dientje zei

Geweldig. Wat een creativiteit. Groet, Dientje

Frederika zei

Wat prachtig Conny. En hoe origineel. Dat is een waar kunstwerkje geworden.

miekequilt zei

O Conny, wat prachtig. En wat leuk dat je ons laat zien hoe je het gemaakt hebt. Ik heb het met veel plezier bekeken.

Adriaantje zei

een echt kunstwerk! prachtig en mooi om de opbouw te zien!

Josephine zei

Een waar kunstwerk is het geworden Conny, en straks als alles uit
de natuur erin staan beschreven is het helemaal super geslaagd!!!

conny's quilts en creaties zei

Je zegt het bijna letterlijk zoals ik het ook dacht: dit werkte " maakte" zichzelf als het ware.

Marguerite zei

Ohhh wat is dit mooi. Een echt kunstwerk. Leuk om daar zo van alles uit de natuur in te bewaren en te beschrijven