dinsdag 3 september 2024

Drenthe en Achterhoek

 Al een tijdje schreef ik niet zoveel hier. We zijn onder andere nog weer een dag of 10 wezen kamperen in augustus.  We begonnen in Drenthe en ondernamen een "enorme" reis van wel 32 kilometer ;) naar een wonderlijke camping in Papenvoort (bij Rolde). Prachtig bosperceel, maar de "moeder aarde tempel" en andere spirituele zaken zijn aan ons niet besteed. Gelukkig konden we ons daaraan onttrekken. Een rommelig terrein en gedateerd, onfris sanitair zijn niet fijn, hoe vriendelijk de mensen ook waren.  Ik had beter van te voren hun website beter gelezen, nu had ik alleen in het groene boekje gekeken (natuurkampeerterreinen)

Deels opgeroeid in Drenthe voelde ik me in het Drentse land meteen weer thuis. We hebben hier veel gewandeld en gefietst indertijd (jaren '70). Samen  begonnen we nu met een nat bezoek aan het Veenmuseum in Emmercompascuum. Een beetje uit nostalgie, we waren hier in '80 of '81. Tot het regende was het een aangenaam bezoek.


Een dag later was het heerlijk weer bij het Etstoelfeest in Anloo, mooi gesitueerd rondom de oude kerk.



Een heerlijke wandeling bij het Anderensediepje. Onderdeel van het stroomdallandschap Drentse Aa.


Na een paar dagen reden we door naar Sinderen in de Achterhoek waar we een heerlijke camping troffen. Hier geen poespas. Tijdens de vele fietstochtjes maakte ik niet veel foto's. 
Met de auto reden we door het grensgebied naar de Rijn bij Rees en Emmerich en Hoog Elten



Een fietstocht door het prachtige coulisselandschap van de Achterhoek, op zoek (en gevonden) naar de wortels van mijn man zijn familie. Een fietstocht o.a. net over de grens naar Kasteel Anholt


Langs de Oude Ijssel bij Ulft.


Voor het eerst een steenuiltje gezien, hij zat op de camping op een dak.


Een laatste, bewolkte fietstocht waarbij we startten bij Laag Keppel (handig, de fietsdrager was mee)


Bij de Rijn nabij Doesburg - Dieren dreigde het serieus.


Droog op de pont naar Dieren.


En daarna via de brug natuurlijk naar café de Waag in Doesburg. (het oudste café van Nederland)


Langs de Oude Ijssel terug naar de auto en toen bastte de bui los. Wij bleven droog.

Het was heerlijk om er nog even uit te zijn geweest. 
Inmiddels zijn deze week de eerste vrijwilligersactiviteiten weer gestart, hopelijk lukt wat regelmatiger bloggen dan ook weer.

groetjes, Conny

ps Voor de deelnemers van de collage uitdaging alle woorden vind je rechts aan de zijkant. (klik op de foto) 
Ik heb maar eens wat spullen opgezocht en begin zo met de voorpret van het collage maken.


16 opmerkingen:

Janny zei

Jullie hebben weer veel gezien. In de Achterhoek veel bekende plekjes voor mij, de Waag is leuk hè. Wij wandelen regelmatig vanuit Doesburg naar Laag-Keppel en weer terug. Nog even en ik begin ook aan de eerste collage.

Hannie de Beer zei

Toch nog een leuke vakantie,ondanks de onfrisse camping en minder goed weer. Er even uit is best fijn denk ik?

conny's quilts en creaties zei

Dat is vast een prachtige wandeling Janny.

Adriaantje zei

Fijn hè, even er uit! die wandeling langs het water bij Ulft ziet er gaaf uit!

Judy zei

Jullie hebben leuke dingen gedaan! En heerlijk (droog) gefietst!

Frederika zei

Heerlijk er even tussenuit. Ondanks de regen dag om het mooie drentse land. (Daar liggen ook mijn roots Emmen)

miekequilt zei

Jammer van die eerste camping. Vervelend hè, maar gelukkig vonden jullie een leukere andere camping. Je bent klaar voor de uitdaging, veel maakplezier gewenst!

Marthy zei

Zo'n fijne camping maakt de eerdere mindere ervaring weer goed. Jullie zijn lekker sportief bezig geweest, heerlijk.

Bertiebo zei

Wat is Nederland toch overal mooi en leuk en...

Elizabeth zei

Het is goed om er even tussenuit te gaan! Tja, die campings... wat een verschillen hè..
Het is weer mee-genieten met je foto's!
Prachtige foto van het middeleeuwse feest met bijbehorende kleding.

Josephine zei

Leuke dingen hebben jullie ondernomen Conny, even het hoofd op andere dingen zetten. Ook aangenaam weer getroffen. Mooi ook dat een steenuiltje voor de lens kwam. Succes met de collage voorbereidingen.

Floor zei

Jullie hebben een prachtige tocht gemaakt en veel gezien. Drenthe is prachtig!

Kitty zei

Wat een prachtige foto’s weer. Ik heb al wat zitten broeden ga van het weekend denk ik wat bij elkaar rapen en wie weet ook aan de slag.

Ger zei

Ga het nog een keer proberen en anders hou ik het voor gezien,had ik enkele dagen geleden reactie klaar en die wilden niet verzonden worden en alles ging verloren.
Leuke vakantie met variatie hadden jullie in prachtige gebieden.
De Achterhoek ervaren wij als rustig,gastvrij en wonderschoon met een rijk verleden. Heb je het oude klasje bij het kasteel ook nog bezocht?Leuk zitten bij Café de Waag waar ik de lekkerste appeltaart ooit at.

conny's quilts en creaties zei

De aanhouder wint, bedankt voor je reactie Ger. Wij ervaren de Achterhoek net zo. Bij het kasteel zijn we alleen wat wezen drinken. Het gebeurt mij ook regelmatig dat de reactie niet wordt geplaatst. Wat meestal werkt: ik kopieer mijn reactie voor ik het probeer te plaatsen. Als dat plaatsen dan niet lukt sluit ik het betreffende blog. Weer openen, reactie plakken en vaak lukt het plaatsen dan in 1x.

Gonda Westra-Steursma zei

Gezellig uitje met leuke activiteiten. Altijd leuk zo'n mini vakantie.
Ik ben ook al begonnen met verzamelen van spullen voor de collage challenge. Ik ben erg benieuwd wat en hoe het gaat worden allemaal. Inclusief dat van mezelf.