donderdag 12 september 2024

Muurschilderingen

Net als tijdens onze juni vakantie, zagen we op onze Achterhoektrip een paar weken geleden,  ook diverse muurschilderingen. Het begon al tegenover te camping op een of ander diervoedergebouw.


In een achteraf straatje in Silvolde zagen we dit bij een fietsenmaker op de muur.


En bijna in het centrum van Silvolde.


Bij Ulft weten ze ook de spuitbus te hanteren. Toch , als je inzoomt, vind ik de kleurencompositie wel wat hebben. De gekste woorden heb ik er maar even afgeknipt.




Het ruigere werk zeg maar.....


Bij de oude IJzerfabriek in Ulft was een mooie maar niet zo goed toegankelijke schildering (dankzij de wc die ervoor gezet was....)



Even de grens over naar Emmerich. Op een parkeerplaats zagen we dit, was dus ook niet helemaal te zien.


Terug in de Achterhoek zagen we er nog drie in Doesburg.
In het centrum.

En net buiten het stadje, bij de Oude IJssel. Deze vond ik echt heel geslaagd.



Bijzonder en soms ook erg aantrekkelijk om lelijke gebouwen zo op te fleuren.

groetjes, Conny

(zijn jullie ook al met de collages (zie rechtsboven dit blog) bezig?)

12 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Prachtig zijn ze de muurschilderingen! Helemaal te gek!
En ja, ik ben al wat aan het uitzoeken voor de collage!

Janny zei

Mooie murals, die onderste daar kom ik bijna dagelijks langs, lopend of op de fiets.

Adriaantje zei

schitterend hè, ik kan er wel van genieten. zelfs het ruigere werk kan soms iets hebben.

Marthy zei

Dat zijn er heel wat, er zitten hele mooie tussen. Maar de bovenste op de diervoederfabriek is voor mij toch de mooiste.

conny's quilts en creaties zei

Janny, helaas kan ik niet meer op jouw blog reageren. Maar ik lees nog steeds gezellig mee hoor.

Janny zei

Jammer, ik hoor het van meer mensen, geen idee wat ik er aan moet doen.

Bertiebo zei

Mooi zijn ze!

Elizabeth zei

Je hebt er heel wat gevonden! Ik let er eigenlijk nooit op..
Van dichtbij is het toch echt wel knap om te zien hoe ze zoiets maken.

Frederika zei

Wat een prachtige kunstwerken zijn dat. Knap dat ze dat met de spuitbus kunnen maken.

Josephine zei

Dat was een flinke serie Mural's die jullie onderweg zijn tegengekomen, leuk om te zien.

miekequilt zei

Ik vind die in Ulft de mooiste. Hoewel het natuurlijk allemaal kunstwerken zijn.

Kitty zei

Ze zijn geweldig! Die met het kind dat met autootjes speelt vind ik het allerleukst!