woensdag 9 oktober 2024

De derde collage


Collage 3:

Woorden: goud - sleutel - timide - zeester


Het timide jongetje had ik vlot gevonden en de zeesterren komen uit een oud boek.  De sleutel kon ik niet vinden en net toen ik het opgaf en een afbeelding wilde gaan printen, bedacht ik dat de G- sleutel natuurlijk ook een sleutel is.  Gauw neusde ik in de oude muziek bladen die ik vorig jaar in een Duitse kringloop vond.  Bingo!

Wederom werkte ik op een voorgeprinte bladzijde.  Een gouden chocoladewikkel en wat gouden sterretjes  maakten het af.

En dat is alweer nummer 3. Ik ga gauw bij de anderen kijken. Ik heb al kunnen genieten van de gasten op mijn blog. Allemaal zijn ze ook weer heel goed geslaagd om vorm te geven aan de woorden van deze week!

Kijk zelf maar:


De collage van Ipie


Het verhaal van Ipie:

Wat was het weer leuk om woensdag alle collages te zien. Zo mooi dat iedereen met dezelfde woorden toch iets heel anders maakt.

Ook voor deze week is het weer gelukt.
Goud: de "maan" en het horloge en de clip onderaan
Sleutel(bloem): het "boeket"
Timide: prinses Diana
Zeester: spreekt voor zich

De sleutel vond ik lastig. In eerste instantie dacht ik aan huissleutel, muzieksleutel en moersleutel maar ik kon geen goede plaatjes vinden. Voor iets anders zocht ik in een bloemenboek en daar zag ik een plaatje van een sleutelbloem. Daar kon ik wel iets mee. Timide is een woord wat ik nooit gebruik maar wat zich goed laat vervangen door "verlegen". En dan denk ik toch aan prinses Diana. Ik vond haar in een modeboek. Het goud en de zeesterren waren niet moeilijk.

Voor de ondergrond nam ik een pagina uit een boek over de zee waarop al een zeester stond. Omdat ik het vond lijken op een landschap plakte ik een gouden maan en een (zee)ster aan de hemel.
Onderin legde ik een gouden clip, een gouden horloge en 2 zeesterren. Prinses Diana gaf ik een boeket van de sleutelbloem. En zo werd het toch weer een geheel. Tot volgende week. Groeten, Ipie

De collage van Karin


Hier komt de volgende collage. Nummer 3
Weer even iets anders dan de andere twee.
Het meisje kijkt wel timide, vind je niet. En ik heb met 'goud' draad wat steekjes aan de randen gemaakt.  De rest spreekt voor zich, denk ik
Mijn insta naam is @ katehadmade

Groeten,
Karin


De Collages Ingunn en Anne Pernille

Hello 

So it’s time for our third week of collages. It’s getting more and more fun to make them!

 

The yellow one with the tree sitting figures is from Anne Pernille, and the one with the house is mine.

 

Anne Pernille found the beautiful golden background, but did’n find a Seastar, so she made one herself from «Paisley»  cutouts. The figure in the middle of the three is the modest one, and the key speaks for itself.

(tijd voor de nieuwe collages, het is steeds leuker om ze te maken. De gele met de drie zittende figuren is van Anne Pernille en die met het huis van mij. Anne Pernille vond de prachtige gouden achtergrond maar niet een zeester, dus die knipte ze van een paisley patroon. De middelste figuur is timide nen de sleutel spreekt voor zich)

In my collage i found the house with the yellow/golden roof, and gave it a turquoise sky and a seastar-sun. The woman seems kind of modest, and has got a golden gloryabove her. For key I have got multiple musikal keys. 

We had much fun making these.

I wish you all the best!

Greetings, Ha en fin dag!  from Ingunn

(Voor mijn collage vond ik een huis met een goudgeel dak en de lucht maakte ik turquoise. De zeester werd de zon. De vrouw lijkt aardig timide en heeft een gouden halo boven haar hoofd. Voor de sleutel gebruikte ik meerdere muzieksleutels. WE hadden erg veel plezier om deze collages te maken. Groetjes Ingunn)



DEELNEMERS

   Kitty,  ElizabethJannyJosephine,  Hannie,  FrederiekeGondaToosBettieSimonne

Jeanne nu net een blog gestart.  Kijk daar voor haar collage!

Irene en Thea, Ferrara

Zonder blog:  Ipie, Ingunn 

en Anne-Pernille, Karin


Groetjes Conny


 

7 opmerkingen:

Judy zei

Allemaal weer zo creatief en goed gevonden! Prachtig!

Kitty zei

Wat een leuke collages.
Goed gevonden Conny die muzieksleutel. door het donkere blauw springt alles er mooi uit en dat timide kereltje is zo vertederend.
Ipie: ja als er iemand timide was dan was het Prinses Diana wel, mooi gevonden. De sleutelbloem is ook een goeie vondst. Leuk samenhangend geheel zo alles bij elkaar!
Karin wat een mooie indeling en heel leuk die gouden steekjes.
Anne Pernille: Beautiful picture of the "three graces" ;) Very pretty and warm colors.
Ingunn: love the house and this is also a great collage. Love the colors.

Hannie de Beer zei

Weer heel creatieve collages van allemaal! Leuk het timide jongetje en prinses Diana . apart de sleutelbloem en fraai de gouden steekjes . Mijn complimenten voor allemaal!

Bertiebo zei

Een muzieksleutel, dat had ik nou weer niet bedacht. Erg leuk. De collage van Diana vind ik ook super, die sleutelbloemen, hoe kom je er op. De collges van Ingunn , Anne Pernille en Karin zijn ook heel erg mooie.
Het is zo leuk omdat iedereen iets anders heeft bedacht!

Janny zei

Weer zo creatief allemaal, hemelsleutel, Diana, gouden steekjes, ontzettend leuk om alle verschillende uitwerkingen te zien!

Jeanne zei

Wat zijn ze allemaal prachtig geworden! Jullie zijn grote voorbeelden voor mij! Je vindt mijn collage trouwens op mijn nieuwe blog: Startcreatief.blogspot.com
Hopelijk komen jullie eens kijken!

Elizabeth zei

Natuurlijk, een muzieksleutel is òok een sleutel! Ik vond timide een erg lastig woord in combinatie met de andere woorden.
Je achtergrond doet het heel goed en dan die gouden sterren erop... wow...
Leuk om ook de andere collages te zien! Ik blijf me verbazen over de verschillen, en dat is nu juist het leuke van deze challenge...