woensdag 23 oktober 2024

We zijn alweer op de helft. Nummer 5.

Deze week alweer wat stil op mijn blog, maar geen migraine (gelukkig). Wel was ik  druk met van alles en nog wat en had weinig te bloggen. Maar nu gaan we weer los met woensdag collage- dag.

Kom snel meekijken!

Collage 5:

Woorden: paars - kop en schotel - bescheidenheid - poes


Nou, ik vond het weer een pittige woord combinatie. Hoe beeld je bescheidenheid uit? Ik vond deze jaren '50 vrouw wel passend.  Bescheidenheid stond/staat vooral hoog in het vaandel als eigenschap voor vrouwen en natuurlijk was het ook een erg Calvinistisch ideaal. Toch lag/ ligt wegcijferen dan op de loer.  Op internet vond ik wel een mooie definiëring die ik er in 't wit bijschreef.  Eigenlijk hoopte ik een grote kop en schotel te vinden om de vrouw op te laten zitten. Maar na lang bladeren in vele tijdschriften heb ik toch maar iets gekozen uit mijn " junk journal cut-outs" boek. Tot nu toe lukt het steeds een voorgeprinte achtergrond in mijn boekje te gebruiken.  Ik ben benieuwd of dat zo blijft.  

Ik ga gauw weer bij de andere deelnemers kijken. 

De collage en het verhaal van Ipie


Wat waren de collages van week 4 weer mooi om te zien. De ene is nog mooier dan de andere. Ik was gelukkig niet de enige die worstelde met de woorden. 

Deze week ging het een stuk makkelijker, al heb ik wel voor een wisselwoord gekozen. Het woord bescheiden verving ik door forel.
De achtergrond is een pagina uit een woonboek en de poes komt uit een kattenboek. De rest zijn plaatjes uit tijdschriften. 
In de stoel plaatste ik een man in een paarse broek en bovenaan de trap zette ik een paarse beer. Op het trapje plakte ik een theepot met een kop en schotel. De poes gaf ik een forel in de bek en zo werd het een mooi geheel.

En hiermee zijn we al op de helft van de 10 weken challenge. Wat gaat het toch snel!

Groeten,
Ipie

De collages en het verhaal van Anne Pernille 


en Ingunn


Here are this weeks collages from Anne Pernille and me.
The one with the lilac and green with the shy person behind the «graphic lines» is from Anne Pernille, and the one with the «big cat» in the frame is mine. This week was also a bit difficult, but came together in the end. I think we were both satisfied in the end.

Its so exiting to see all the collages, and fun interpretations of the words.

Greetings from Ingunn and Anne Pernille

(Hier zijn de collages van Anne Pernille en Ingunn. Degene met lila en groene met de verlegen persoon achter de grafische lijnen is van Anne Pernille.  De collage met de grote kat in de lijst van van Ingunn. Deze week was wat lastig maar uiteindelijk kwam het goed en waren we beiden tevreden. Het is erg boeiend om elke week de mooie en leuke interpretaties van de woorden te zien. Groetjes van Anne Pernille en Ingunn)


Voor iedereen die twijfelt of ie zoiets als collages maken kan, heb ik (op pinterest) een aantal aardige uitdrukkingen gevonden: 

To live a creative life, we must lose our fear of being wrong. 

(om creatief te zijn moet je je angst verliezen dat het niet goed is)

En

Als je iets perfect wil doen, heb je de eerste fout al gemaakt"

DEELNEMERS

   Kitty,  ElizabethJannyJosephine,  Hannie,  FrederiekeGondaToosBettieSimonne

Thea+ IreneFerraraJeanne

Zonder blog:  Ipie, Ingunn en Anne-Pernille, Karin


Groetjes Conny



 

11 opmerkingen:

Kitty zei

Niet te geloven dat we alweer op de helft zijn hè Conny. Wat een gave collages zijn het weer. Ik had nog wel een grote kop en schotel voor je gehad ;) zie mijn verhaaltje, haha. Goed gevonden die geschreven tekst erbij!
Ipie hij is weer superleuk. Dat wisselwoord pakte goed uit zo.
Anne pernille great collage, I love the “planets”.
Ingunn wonderful pictures, What a beautiful cat!

In de weer zei

Wat een prachtige collages weer van jullie allemaal en ja het woord bescheidenheid was een moeilijke.

Bertiebo zei

Nou, Anne Pernille en Ingunn, jullie mogen zeker wel tevreden zijn. Ik vind jullie collages geweldig. Dat geldt trouwens evenzeer voor Ipie en Conny zelf. Wat een vondsten ontdek ik op alle collages en wat is het superleuk om bij alle anderen te kijken. Conny, dat je het toch weer hebt gered, is een prestatie op zich!

Elizabeth zei

De achtergrond past ook nog eens heel goed bij je collage, Conny.
Ja, bescheidenheid was een lastig woord.. we hebben er allemaal moeite mee gehad denk ik..
Ik vind het mooi zoals je ook de tekst erbij hebt verwerkt!

Judy zei

Geweldig om te zien hoe iedereen de opdracht invult! Allemaal geweldig!

Janny zei

Leuk gevonden die vrouw voor bescheidenheid, ik vond het ook een lastig woord. En forel als wisselwoord past weer geweldig bij de poes, allemaal goed gedaan.

Hannie de Beer zei

Wat zijn ze weer goed deze week! De vrouw uit de 50er jaren bijzonder leuk gevonden Conny en dan de poes met de forel in de bek erg leuk ,ook de andere zijn heel apart , en mooi .. Ook deze week weer weer veel kijkplezier!

De Breimeisjes zei

Wat zijn ze weer mooi, allemaal!
Ja, bescheidenheid was wel echt een ongelooflijk lastig woord om in een collage te verwerken.
En je quotes zijn ook heel mooi.

Frederika zei

Wat gaat het snel. Ik loop natuurlijk al gigantisch achter, maar nu ik weer thuis ben komt dat vast wel weer goed. Het is echt geweldig om alle verschillende uitwerkingen te bekijken. Echt genieten

Adriaantje zei

Het zijn weer echte kunstwerkjes, alledrie.

Ferrara zei

Woensdag is zo onderhand een collage-feestje. Verbazingwekkend wat iedereen bedenkt om tot een fraai resultaat te komen. Het is genieten en je leert er ook nog van. Bescheidenheid was een lastig woord. Dank voor je toegevoegde zinnen over angst en perfectie, ze zijn zo waar. Herkenbare valkuilen.