zondag 1 november 2020

Herfst

Tjonge, wat schiet het bloggen er bij in de laatste tijd.
Maar gauw een leuk sfeerplaatje van de pompoenoogst van mijn oudste zoon.
Hij was laatst jarig en woont ruim genoeg om coronoproof even te gaan lunchen.
Nou ja, "even",  2 uur rijden.
(En weer 2 terug) maar zo fijn hem even te zien.


Verder maak ik voor heel wat mensen herbruikbare mondkapjes. Ik heb er lol in en de tijd ervoor nu ik met pensioen ben. Wat bevalt dat toch goed! Geen werkdruk meer.


Na 't ontbijt wandelen we altijd. We wonen aan de rand van ons dorp en lopen binnen 5 minuten op dit heerlijke pad.

Verder ben ik, naast t mantelzorgen voor mijn moeder, veel aan t breien en haken.

Pinterest is hierbij een mooi medium om leuke patronen te vinden.



Dan nog een sjaal haken voor mijn dochter die vrijdag haar ceremonie voor het behalen van haar master aan de RUG kreeg.
Ze was in april klaar en nu dan de ceremonie, weinig mensen, grote zaal, mondkapjes, geen drankje of diner na, maar toch!
We maakten er het beste van en het maakt je als ouders niet minder trots : ook ons derde kind is afgestudeerd!
Bij een kop thee bij haar thuis kon ik de sjaal geven.




Lekker warm en herfstig. Patroon van #jufsas


 Fijne week gewenst.

6 opmerkingen:

Dientje zei

Gefeliciteerd met je zoon en dochter. Ja, het is wat al die feestelijkheden die niet echt gevierd kunnen worden. Heerlijke start van de dag met zo’n wandeling. Wij lopen om 8 uur met Dientje en zijn tussen 9 en 9.30 terug. Heerlijk. Leuke mondkapjes heb je weer gemaakt en de sjaal ziet er ook om weg te kruipen uit. Geniet maar lekker van het pensioen. Ik vind het nog steeds vakantie na 2 jaar. Groet, Dientje

Annie Kingma zei

Geluk gewenst met je jarige zoon, en afgestudeerde dochter.
Jullie mochten er toch aanwezig zijn, dat is al fijn.
Vrolijke sjaal, en nuttig bezig met de mondkapjes.
Veel plezier met de wandelingen.
Probeer het ook, al moet ik wel nu de rollator mee.
Maar we zijn in de frisse lucht.
Groetnis Annie

Floor zei

Fijn dat je je jarige zoon toch kon bezoeken. En ook je dochter die is afgestudeerd.
Ja, het gaat allemaal anders dan normaal, dat is niet leuk, maar we moeten het er mee doen.
Aan jouw mondkapjes zal het niet liggen, die kan je van allerlei stofjes maken.
Wat fijn dat je pensioen zo goed bevalt, dan is het genieten zonder een zwart gat.
Groetjes,
Floor

miekequilt zei

Wat heerlijk dat je met pensioen bent hè. Gefeliciteerd met jullie zoon en dochter, wat een heerlijke feestelijkheden.
Wat heb je een prachtige sjaal gemaakt, die was vandaag niet nodig, want het was lekker weer.

Yvonne zei

Kan me voorstellen dat je bijna niet aan bloggen toe komt. Je hebt het gewoon druk. Heerlijk dat je dagen zo goed zijn gevuld met van alles en nog wat. Mooie sjaal en die mondkapjes zijn ook enig, bij elke outfit een?

Gonda Westra-Steursma zei

Heerlijk zo veel positieve berichten in je verhaal! Mooi zo'n nieuwe mijlpaal in haar en jullie leven. En de sjaal, daar was en is ze vast blij mee.
Onze lieve dochter stuurde 2 uur hierheen om te helpen bij het boot uithalen. Zo gezellig om elkaar even te zien. Ik snap helemaal wat je bedoelt.
Ik stuur groeten uit Leek naar Tolbert...