vrijdag 13 november 2020

Laat de kou maar komen.

Herfst in de tuin. 
Wat geniet ik toch altijd van dit seizoen, zon, storm, de kleuren. Zou dat komen omdat ik in de herfst geboren ben?



Ik ben de laatste tijd druk met najaars- (of pensioen?-) opruimacties in huis. 
Ik ruimde al heel wat kasten en ruimtes op. 
Een volle auto spullen  naar de kringloop gebracht. Het geeft me ruimte in mijn hoofd en huis.
Klussen die bleven liggen toen ik nog werkte.
Een nieuwe hoek voor mijn laptop ingericht.



En mijn quiltzolder lekker opgeschoond.



Vandaag maakte ik ook een heerlijke sjaal voor mezelf af. Dit patroon is van #jufsas (op pinterest gevonden) en haakte ik van dik en heerlijk zacht garen Julia  (bij zeeman, 80% acryl en 20% wol)
Eerder maakte ik er al zo een in andere kleuren voor mijn geslaagde dochter.



Heerlijk warm, laat de kou maar komen!

Mijn handen gaan goed de laatste weken. Ik hoop binnenkort het doorquilten van mijn dear Jane weer op te kunnen pakken.




Morgen ben ik weer een jaartje ouder, ik ben vanmorgen al in de bloemen gezet. Nu nog gauw even een lekkere appeltaart bakken.
Groetjes, Conny

 

10 opmerkingen:

Floor zei

Alvast van harte gefeliciteerd en een fijne dag morgen!
Je houdt van de herfst omdat je in de herfst bent geboren?
Ik weet het niet hoor, zelf houd ik van het voorjaar en heb een verschrikkelijke hekel aan de winter, maar ben wel in januari geboren :-)
Die mooie dikke sjaal helpt niet om de winter leuker te vinden, maar hij is wel lekker dik en warm.
Heerlijk al dat opruimen, daar krijg je ook een opgeruimd hoofd van zeggen ze altijd.

Marguerite zei

Alvast gefeliciteerd.
Wij zijn veel kleiner gaan wonen ik weet dus wat opruimen inhoud. En er moet nog veel meer weg. Succes

Tilly zei

Gefeliciteerd Connie met je verjaardag, wat een heerlijke herfst foto's, ben ook altijd blij met dit seizoen.
Groetjes Tilly

Annie Kingma zei

Gefeliciteerd en een fijne verjaardag. Wat een heerlijk warme sjaal.
Fijn dat het goed gaat met de handen.
Groetnis Annie

quiltmarjanneke zei

Gefeliciteerd! Mooie projecten weer! En heerlijke opruimacties!

Dientje zei

Van harte gefeliciteerd. Fijne dag. Dat opruimen is vast pensioenopruiming, haha. Ik herken het, na 2 jaar met vlagen nog bezig. Groet, Dientje

miekequilt zei

Wat heerlijk dat je nu tijd hebt om alles op te ruimen. Dat wordt straks heerlijk quilten en rommelen aan dat opgeruimde bureau.
Ik las dat je in de herfst jarig bent, maar niet of dat nú is. Ik feliciteer je maar alvast gewoon.

Yvonne zei

Gefeliciteerd Conny. Fijn zo'n opgeruimd huis. Veel plezier met de eerste steekjes quilten, hopelijk gaat het goed.

conny's quilts en creaties zei

Ja, Mieke, de 14e was ik jarig, dus bedankt voor jouw, en alle felicitaties.

Gonda Westra-Steursma zei

Dat opruimen zorgt voor een opgeruimd gevoel. Dat is ten minste bij mij het geval.
Je sjaal vind ik ook leuk. Lekker afwisselend met leuke kleurtjes. En met dat doorquilten komt het vast ook wel goed.
Bij de kringloop zag ik nog een spinnenwiel staan. Altijd als ik er nu eentje zie, denk ik aan jou. Grappig toch? En nee, ik ga er niet aan beginnen, aan het spinnen bedoel ik.
groeten,
Gonda