dinsdag 21 september 2021

Top!

Maandag zag mijn antieke huwelijksquilt er zo uit.
We hadden weer bee, en ik was daar bezig met het appliceren van de tweede versie van de hoekblokken.


De tweede versie,  inderdaad.  De eerste hoeken volgens de aanwijzingen in het boek gesneden en geappliceerd!! maar niet meer nagemeten.
Stomstomstom.
Ze bleken te groot toen ze eenmaal aan de quilt zaten . Een beetje te groot maar,  maar de randstof zou dan over de applicaties heengaan.  Ik heb van alles geprobeerd maar uiteindelijk was er maar 1 oplossing.  De hoekblokken opnieuw maken.  De vogeltjes heb ik los getornd want ik had niet meer van die stof, en ik wilde op elk hoekblok ook een vogeltje.
T was een redelijk vlotte klus bleek uiteindelijk. En ik ben blij dat ze nu goed zijn. 



Hier zitten ze eraan. 
Ook ben ik blij met de blauwe sashings. (tussenranden)


Met de randstof heb ik precies genoeg stof
om de hoeken in "verstek" te naaien zodat het bloemenpatroon mooi doorloopt. 
Ik had dat nog nooit eerder gedaan, maar door goed te denken, tekenen en spelden
is het gelukt. Dit is ook de eerste maal dat ik speciale randstof heb gebruikt. 


Ik ben erg blij met het resultaat!
Zo blij dat ik toch voor blauw en niet ecru ben gegaan .
(Zie 2 berichten terug)


Nu nog bedenken hoe ik de rand uiteindelijk afwerk.  Er zijn twee opties.  Met de hele breedte van de rand wordt de quilt 196 cm in het vierkant. Met de iets smallere versie scheelt dat 10 cm.....



Nou daar kan ik rustig over nadenken.  Eerst nog doorpitten....
Groetjes,  Conny

10 opmerkingen:

Floor zei

Prachtig geworden deze quilt. Zo'n mooi patroon hè?
Ik heb geen last gehad van de hoekblokken dat die te groot waren, vreemd dat het patroon niet klopte en dat ik dat niet gemerkt heb.
De blauwe sashings en rand, echt heel mooi.
Wat is ie groot geworden!
Vind beide versies van de rand mooi. Eerst maar quilten en er nog eens over nadenken wat je uiteindelijk gaan doen.

Marguerite zei

Wat een prachtige quilt.

miekequilt zei

Wat een prachtige quilt. Mooie kleuren, mooi patroon en schitterende kleuren. Suf hè, om niet na te meten. Gelukkig overkomt dat ons allemaal wel eens. Gelukkig kon je het oplossen en is er bijna weer een mooie quilt af.

Josephine zei

Wat een PRACHT van een quilt is het toch Conny, en even
balen toen er iets mis ging natuurlijk. Gelukkig is dat
nu opgelost. Ben benieuwd wat je gaat beslissen voor de
buitenrand. Zelf zou ik voor de laatste gaan, alle blokken
zijn omrand met dezelfde maat rand als de buitenrand en dat
geeft een mooi harmonieus en voltooid beeld, is mijn idee
tenminste.

Gonda Westra-Steursma zei

Ik vind het blauw ertussen ook erg mooi! Soms moet je eerst even iets laten bezinken voordat je een definitieve keuze maakt. Het geheel wordt erg MOOI! Vooral ook met de bijzondere hoekpunten én de verwerking van alle mooie schattige vogeltjes.
Vooral doorgaan zei iemand redelijk vaak vroeger.
groeten, Gonda

els zei

Wat is de quilt mooi geworden! De kleuren harmoniëren, de blokken zijn allemaal schilderijtjes en vormen een mooi geheel, het is een quilt waarnaar je blijft kijken. Veel plezier met het doorquilten, heerlijk zo'n quilt op je schoot als het kouder wordt.

Corina zei

Wow super mooi! En dapper dat je de blokken opnieuw maakte. Succes met doorpitten!

monne-floor zei

Die is mooi geworden .

Vireya zei

So beautiful!

Yvonne zei

Een prachtige top Conny, heel mooi met die blauwe sashings en die mooie rand!