maandag 7 november 2022

Magisch licht.

Ter ere van de beide verjaardagen van oudste zoon (18 okt.) en mij (14 nov.) hadden we het afgelopen weekend (weer) een heerlijk vakantiehuis in het bos gehuurd op park Ginkelduin (Leersum) op de Utrechtse heuvelrug.
Beide zonen wonen in Utrecht, voor hen is het dus lekker dichtbij. Dochter namen we mee vanaf Groningen. Tijd voor een familieweekend!

Behalve dat het heel erg gezellig was en fijn om met zijn allen een paar dagen door te brengen kun je er ook heerlijk wandelen.
En daarvan wil ik jullie nu iets laten zien. 

Op zaterdagmorgen waren mijn man en ik al vroeg wakker. Na een nacht met regen scheen de zon  schitterend door de bomen. Het lokte ons al snel naar buiten.
Door het optrekkende vocht en die lage zon, was het sprookjesachtig mooi in het bos. Magisch was het, stil genieten van wat moedertje natuur ons aanbood. 
Ik maakte er heel wat foto's van.
Die eerste foto was ons uitzicht uit het huisje, dan moet je toch gewoon naar buiten!

Kijk maar gauw mee, woorden zijn hier verder overbodig.











Dicht naast het raam (een meter of 2 a 3) hing een vetbol waar deze vrolijke vriend elke dag even kwam smikkelen. Hij nam er de tijd voor, zat zo lekker te poseren voor een foto.
(Genomen door het raam)


 Fijne week gewenst!
groetjes, Conny

12 opmerkingen:

Elizabeth zei

Wat fijn zo'n familieweekend en je foto's zijn magisch mooi!

miekequilt zei

Alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Jullie hebben het gezellig gevierd, in dat mooie bos.
De foto’s zijn prachtig. Met je telefoon gemaakt? Of met een gewoon fototoestel?

Floor zei

Schitterend die foto's! Ja, mist of vocht en zon, dan krijg je van die mooie stralen door de bomen.
Jullie hadden een prachtig plekje, zo kan je de hele dag wel voor het raam zitten en genieten.

Gonda Westra-Steursma zei

Wat een sfeervolle foto's! Ja, ik wist natuurlijk al dat jullie in Utrecht waren, maar leuk om samen zo uit te zijn. En als je dan ook nog eens mooi weer aan boord hebt is dat al helemaal heerlijk. Gezellig samen met de kinders! Altijd leuk en gezellig.
groeten, Gonda

Dientje zei

Alvast van harte gefeliciteerd.
Ik vind de ochtend altijd zo mooi. Prachtige foto’s. Is genieten.
Groet, Dientje

Josephine zei

Dit is inderdaad PUUR genieten Conny, en fijn dat
wij even mee mogen genieten, bedankt!!!

Knutselpret zei

Gefeliciteerd. Wat een magische foto's met de zon door de bomen.
En die smikkelaar heeft de weg gevonden. Zo leuk als ie dan ook steeds terug komt. Gezellig zo n familie weekend.

Annemiek zei

Zeker magisch om daar in alle stilte te wandelen. Pareltjes van de natuur een mooier cadeau kun je niet krijgen. Heerlijk zp een familie weekend even weg en tijd voor elkaar. Gezellige dag de 14e

Annelein zei

Prachtige foto's... een kunst om het ook vast te leggen en dat is helemaal gelukt.

Bertiebo zei

Het woord magisch is al gevallen. En dat was ook het eerste woord dat in me opkwam toen ik je foto's zag

conny's quilts en creaties zei

@ Mieke: De foto's heb ik met mijn camera gemaakt

Marthy zei

Wat een feest daar in de natuur en wat je zegt, magisch dat licht.