woensdag 16 november 2022

De vogels krijgen kleur.

Mijn vogel project uit het vorige bericht heeft een vervolg gekregen. 
Met intense blocks heb ik zorgvuldig de kleuren gemengd met mijn foto 's ernaast.  
Dat werkt als waterverf,  dus heel voorzichtig de verf op de stof aanbrengen.


Ik besloot de vogels zo natuurgetrouw in te kleuren. 



Na het drogen zag het er zo uit. 


De kleuren vind ik nog wat vlak.  Daarom ga ik nu eerst in elke vogel wat extra kleur en textuur borduren.


De blauwborst mocht als eerste.  Ik heb nog wat met een glitterdraad geprobeerd maar die brak steeds of stroopte.  Dat werkte niet.
Dus maar lekker vrij borduren met gewoon dmc garen.


De gaai met de pinda in zijn snavel moest vooral wat zwartere veren krijgen. 


En zo ga ik stap voor stap verder. 

 
Soms heeft een vogel door de ondergrond genoeg textuur. 
Zoals deze boomklever.  Niks meer aan doen. 


Bij de blauwborst hieronder heb ik in het witte deel met een vrije taksteek een verenpak geprobeerd te maken. 




Een heerlijke klus maar ik moet wel doseren om mijn handen niet te overbelasten.
Wordt vervolgd. 
 

10 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat geweldig is het geworden. Ik heb echt veel bewondering voor je, want je volgt een online cursus ( vind ik al knap) en dan is het een mooi geslaagd werk geworden. Ik ben benieuwd of je nog verder gaat met deze techniek.

Dientje zei

Prachtig. Ik kan er jaloers op worden. Dat doe ik niet, ik ga lekker genieten van jouw prestaties. Groet, Dientje

Annelies zei

Wat een werk, maar erg mooi !

Josephine zei

Best heel spannend Conny hoe de toevoegingen uit gaan pakken.
Maar wat je nu allemaal al gedaan hebt is geweldig geslaagd.
Met allerlei texturen aanbrengen kan je niet zo snel fout gaan,
maar alle kleuren die je sprekender wil hebben lijkt mij
heel spannend, je weet toch niet precies hoe het oogt als de
stof droog is. Maar het wordt FANTASTISCH mooi!!!

Marthy zei

Wat doe je dat ontzettend mooi. Ik heb bewondering voor je creativiteit en geduld.

Bertiebo zei

Ik vind het heel erg mooi!

Gonda Westra-Steursma zei

PRACHTIG!

Floor zei

Wat worden je vogels prachtig! De kleuren zijn echt mooi.
Spannend hoe het er straks uitziet als het klaar is.

Yvonne zei

Wat mooi en knap gedaan!

Els zei

Prachtig die vogels Conny !!!
(ik heb even verder zitten kijken en na de vorige post snapte ik dat je ook bij Stitch Club zit haha ! Bij mij is het daar wat stil maar dat gaat wel weer komen . . .)
Groetjes, Els