dinsdag 22 november 2022

Vogels, Freubelfreules op zolder en kringloopvondst

Vogels

 Gister heb ik de laatste steekjes aan de vogels gezet. 
Mogelijk borduur ik nog wat op de achtergrondstof en ga ik nadenken over verdere afwerking. 


Hieronder laat ik alle vogels in detail zien.  (allemaal overgetrokken van zelfgemaakte foto's)  Als je inzoomt zie je meer details van het borduurwerk en de textuur van de achtergrond. De lap is ongeveer op A3 formaat.

Grote bonte specht.


Rietzanger


Kievit


Gele kwikstaart en Puttertje


Paapje


Boomkruiper


Boomklever


Blauwborst


Gaai


Roodborstje


Freubelfreules op zolder

Gisteren hadden we weer onze maandelijkse bee met de Freubelfreules. Nu, voor de tweede maal, vertoefden wij op de zolder van het buurthuis waar we een ruimte huren. Ons vaste lokaal was eigenlijk wat klein als we er alle 12 zijn, het beschikbare grote lokaal galmt als een klok en dat is erg onaangenaam.
Al pratend met de beheerdster bleek er ook nog een zolder te zijn. Akoestisch veel beter, nog wel wat duister, dus voorlopig nemen we wel allemaal wat extra lampjes mee.
Heel sfeervol lijkt dat, en zo kunnen we ons werk toch goed zien.
Helaas was het er gister behoorlijk fris, maar dat mocht de pret niet drukken.
We hadden weer een gezellige bijeenkomst en genoten van al het moois dat iedereen weer meebracht.
(Ditmaal heb ik helaas niet alles op de foto gezet)











Kringloopvondst.

Vorige vrijdag had ik zin weer eens in de kringloopwinkel rond te snuffelen. Ik wilde gericht op zoek naar oud wit of ecru textiel met wat textuur, zodat ik de stof zelf kan verven en gebruiken met mijn experimenten.

Snuffelend in de rekken en bakken kan ik zeggen dat ik ditmaal erg goed ben geslaagd. Voor ongeveer 10 euro had ik een mooie buit.


Het was behoorlijk druk in de winkel.  Naast me snuffelde een man op leeftijd ook in de bakken, hij doorzocht de bak met (gedragen....brrr) damesondergoed en later zag ik hem bij het rek met kanten dameshemdjes. Hij nam niks mee. Tja, ieder zijn eigen pleziertje in de kringloop dacht ik.....



Bij thuiskomst gingen mijn vondsten direct in de wasmachine, er zit altijd een muf kringloopgeurtje aan. Ook was ik dan meteen heel grondig mijn handen.
Ik vond diverse oude lakentjes, een jute zak, een kanten kleedje, zakdoekjes met een kantje, een kussenovertrek en een stukje damast. Heel geschikt voor experimenten zoals mijn gewelven- en vogelwerkstuk.


.
Het is nu echt weer om meer binnen te zijn en creatief bezig te gaan.
Eens bedenken wat ik ga doen....genoeg projecten om uit te kiezen.

Fijne week gewenst, groetjes, Conny

 

14 opmerkingen:

Elizabeth zei

Je vogels zijn adembenemend mooi, ik word er stil van.
Wat ben je gaaf bezig met textiel~!

Knutselpret zei

Prachtig je vogels zo ontzettend knap gemaakt. Gezelligheid met de dames ik proef het sfeertje

Miriam zei

Het vogelwerkstuk vind ik fantastisch! Je bent heel geïnspireerd bezig geweest met een mooi resultaat.

Bertiebo zei

Bijna sprakeloos van bewondering!

Floor zei

Ben heel benieuwd hoe je die prachtige vogellap verder gaat afwerken.
De vorige keer had je er een rand omheen gedaan, dat vond ik erg mooi, maar zo te zien gaat dat met deze lap niet lukken.
Fijn dat je weer nieuwe stofjes hebt gevonden in de kringloopwinkel.
Met z'n allen op zolder, lijkt me heel knus, maar kennelijk is er geen verwarming, dat is dan weer minder als het straks winter wordt.

Marthy zei

Ontzettend mooi, je vogels. En we hebben het onder je handen kunnen zien groeien, dat vind ik zo leuk.

miekequilt zei

Wat een geweldig mooi werk, die vogels. Ik benieuwd hoe je het af gaat werken, het lijkt mij dat het jammer is om er een rechte rand van/ om te maken. En alweer zoveel nieuwe stofjes, de kringloop had een goede aan je.
Jullie nee is heerlijk actief en creatief, leuk om daar bij te horen.

miekequilt zei

Jullie nee moet zijn: jullie bee!

Gonda Westra-Steursma zei

Leuke kringloopvondsten waar jij wel wat mee kunt! Ik ben benieuwd....
Leuk dat je de vogelnamen erbij vermeldt. De meeste vogels ken ik niet, maar wordt zo wel weer een stukje wijzer.
Helaas was ik niet bij de bee. Ik had andere bezigheden, maar dat was natuurlijk geweldig. daar wilde ik wel een keertje voor overslaan. Gelukkig heb ik wel wat kunnen zien waar jullie mee bezig waren. Volgende keer beter.
Gr. G.

Ada Plouvier-Kopitopoulou zei

Prachtige vogels, een fantastische lap! Ben benieuwd wat je ermee gaat doen.
Mooie stofjes uit de kringloopwinkel. Hier in Griekenland krijg is vaak van dit soort stofjes met eigen gehaakt kant eraan voor mijn projekten. Jammer genoeg hebben we geen kringloopwinkels.
De Bee leden maken ook mooie dingen, en gezellig zo'n Bee. We hebben er hier ook een.

Yvonne zei

Wat een prachtige vogels, zo goed gelukt, echt heel knap.
Gezellig zo op zolder lijkt me met z'n allen, en heel veel mooie dingen te showen aan elkaar.

marian zei

Prachtige vogels, en ik ben je ook dankbaar voor je reactie op het blog van zin inquilten. Wat is het toch jammer, dat het kennelijk zo moeilijk is om een beetje in te schikken....

conny's quilts en creaties zei

Mee eens. Jij had ook een mooie reactie

Hannie zei

Super de vogels op de bijzondere ondergrond van allerlei gebruikte lapjes . Lijkt een boek uit een museum…