dinsdag 14 februari 2023

Borduren, elke dag een vakje

14 Februari alweer, tijd voor een tussenstand van mijn borduurproject. Elke dag een vakje vullen. Vandaag zijn er natuurlijk Valentijnshartjes bijgekomen. (hoewel ik niets met deze dag heb, maar we kunnen niet genoeg van elkaar houden toch!)



Toen ik motieven verzamelde bij  mijn ommetjes, zag ik zoveel sneeuwklokjes, die moest er natuurlijk ook bij. 
Zie je links daarvan de "bestrating"?


Laatst had ik op een zonnige dag de zon al laten zien die ik toevoegde.
Ik kocht een nieuwe trui met een leuk motief, dat zie je links van de hartjes, ik moet de blauwe stift aan het eind van de maand nog uitspoelen hoor.


En dan nog een fraaie oude knoop van mijn moeder. Ik heb er heel intensief omheen geborduurd. Deze techniek leerde ik bij een stitchclub workshop van Bethany Duffy. Het is een 3D borduursel.


De knoop ligt hoog op de stof, door met vilt wat in laagjes en omheen te werken en daarop satijnsteek toe te passen kreeg ik dit effect. Daar zitten vele meters draad in. Leuk om zo weer een lesje toe te passen. Ik heb dit als eerste blokje van februari gevuld omdat het echt in de borduurring moest vanwege de spanning die op de stof ontstaat met zoveel steekjes.


groetjes, Conny

 

9 opmerkingen:

Dientje zei

Wat is die knoop mooi verwerkt. Trouwens het sneeuwklokje vind ik ook een mooie. De Wybertjes / diamanten zijn prachtig opgevuld. Ik moet nog even terug naar januari of het klopt, ik vind februari zonnig en luchtig. Groet, Dientje

Floor zei

Hartjes.... ik ben er gek op.
Enig die mini hartjes die je geborduurd heb, net als dat lieve sneeuwklokje.
Weet je dat ik het lenteliedje al gehoord heb van de merels?
Misschien een leuk vogeltje in een vakje borduren?

Bertiebo zei

Ik vind het zo leuk! En zo goed verzonnen ook.

Elizabeth zei

Je kunt overal inspiratie vinden, motieven en onderwerpen te over...
Leuk om op deze manier je werk te vullen!

Marjan zei

Wat mooi dat ieder blokje een echte betekenis heeft. Ik vind de verhoogde knoop super, maar wat een werk! 👍🏼

Knutselpret zei

Ach zeker mooi de hartjes. Je houd van je moeder. De hartjes horen er zeker bij

Gonda Westra-Steursma zei

Zo leuk om te zien en te volgen! Wat is het borduren toch ook mooi om te doen. Zoveel mogelijkheden. Het 3d werken vind ik ook altijd mooi. Het wordt een mooi project!

Yvonne zei

Wat leuk om elke dag weer iets te mogen verzinnen om een vakje mee te vullen.

Marthy zei

Prachtig hoe jij die knoop verwerkt heb. Het is dan ook een hele mooie die nu echt opvalt.