dinsdag 28 februari 2023

Februari voorbij, lente in aantocht.

 En alle vakjes voor februari zijn gevuld.



Uitdagend vormpje om te vullen,  die ruit.
Maar weer erg leuk om te doen. 

Al een tijdje liet ik weinig natuurfoto's zien, nu maar gauw weer eens. Onlangs zagen we deze vrolijke vriend op Landgoed Nienoord in Leek (Groningen). Op zijn gemak poseerde hij even met wat lekkers.


Eergisteren wandelden we er weer, koude schrale wind en zon.
Als je goed kijkt zie je dat de lente zich echt aankondigt. Nog wel heel aarzelend , maar toch!




Bijna terug bij ons startpunt horen we een bekend geklepper.
De ooievaars zijn weer terug!
Hoog in de boom, zwevend in de blauwe lucht. 4 stuks, ik vraag me af of het dezelfde zijn als vorig jaar. Er wordt hier altijd door meerdere ooievaars-paartjes gebroed.


Nog even inzoomen....


Prachtig.


En kijk eens wat ik vanmorgen zag....dat is toch net een gietertje?


En net zag ik deze nog  naast een groot anker , net een muis!




Groetjes,  Conny 


11 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ik vind het altijd nog bijzonder als ik een ooievaar zie. Zo vaak gebeurt dat niet. En dat gietertje, super!

Judy zei

Wat wordt je borduurwerk leuk!
En ja, de lente laat zich overal zien, leuk!

Knutselpret zei

Alles in de knop de lente komt eraan. Heerlijke fantasie gelukkig ben ik niet de enige hierin. Mooi is je borduurwerk

Dientje zei

Ik heb mij vandaag ook verwonderd over allerlei planten / struiken die ineens lijken uit te lopen. Een ooievaar zag ik deze week in een weiland. Het borduurwerk van februari is mooi, de ruiten zijn prachtig gevuld. Groet, Dientje

Elizabeth zei

Al je vakjes zijn gevuld, ik vind het zo mooi worden en zo uniek!
Krijgt de maand maart een andere vorm?
Je laat weer prachtige foto's zien.
Met dit weer krijg je soms echt een voorjaarsgevoel, vooral 's middags met die zon. En heerlijk dat het ook weer wat langer licht blijft...

Gonda Westra-Steursma zei

Een muis met HELE GROTE OREN!
Wat schets je een mooi beeld met je natuurfoto's. Lekker genieten en mooi.
De gevulde ruiten worden zo heel divers en bijzonder. Mooi project om mee bezig te zijn.

Marthy zei

Ooievaars zijn mooie beesten, ik zet ze graag op de foto. Maar de bovenste foto van je kunstwerk vind ik veruit het mooist. Waar ga je dit fraais ophangen?

Josephine zei

Februari is echt UNIEK geworden Conny, wat een schoonheid om alle
details te bekijken. De ruitvorm nodigt uit om speels te handwerken,
tenminste dat gevoel krijg ik erbij, het gaat echt een SCHOONHIED worden.

conny's quilts en creaties zei

Ik maak er een textielboek van, elke maand wordt daarin een bladzijde.

Floor zei

Wat leuk die muis en dat gietertje!
Net zoals het lieve eekhoorntje.
Vind ze altijd zo schattig, maar hier in Utrecht is hij zeldzaam, wat ik me kan voorstellen.
Je februari borduurtjes zijn weer heel gevarieerd geworden.
Nu is maart weer aan de beurt.
Daar bedenk je vast wel weer iets leuks voor.

Marguerite zei

Wat een prachtige foto's. Een eekhoorn op de foto zetten is nog een droom van mij