zondag 14 mei 2023

Boekje

Vorige week volgde ik de stitchclub workshop van Jennifer Collier.  Wat zijn het toch een leuke en gevarieerde lessen. Dit keer gingen we boekbinden.  Ik heb al eens eerder boekjes gemaakt en dit was voor mij weer een nieuwe manier. Zoals bij bijna al deze workshops heb je eigenlijk alle materialen wel in huis.  Ik heb allerlei restjes papier gebruikt. De kaft is een heel oude hangmap die mijn man weg wilde doen.

 

Van ongeveer 2014 - 2015 deed ik mee aan postcrossing. Dat is een wereldwijde ruil van postkaartjes. Ik had al die tijd mijn prachtige kaarten bewaard. Maar op gegeven moment merk je toch dat je er niets mee doet en deze winter gooide ik de meesten weg. Maar die prachtige postzegels scheurde ik er af. Dit boekje was een mooie gelegenheid om die postzegels een mooi plekje te geven.

Zie je hoe klein het boekje eigenlijk is?

De achterkant.     

     

Soms zie je nog kleine stukjes van de tekst. Het was erg leuk al deze fraaie postzegels een plekje te geven.

                                          






Hieronder heb ik een stukje van een tijdschrift tekst leesbaar gelaten. Links zie je nog een geborduurd kruisje. Klein accentje, verder was er weinig "stiching" dit keer. Alleen de katernen aan de kaft naaien. Ik gebruikte bakkerstouw.


Linksonder een oude envelop als "zakje" en rechts multopapier.




Uit andere tijden. Hoe zou het deze schrijfster nu vergaan?



Hieronder heb ik twee te korte blaadjes met rijgsteekjes aan elkaar gezet.



Een leuk projectje, waar ik met veel plezier aan heb gewerkt. Ik heb nog veel postzegels over....dus wie weet komt er nog zo'n boekje.
Geniet van de zon vandaag.

groetjes, Conny





12 opmerkingen:

miekequilt zei

Onvoorstelbaar wat jij allemaal kan maken. Ik zit weer vol be/ verwondering te kijken. Het is allemaal zo mooi bedacht en bij elkaar gezocht. Geweldig!!

conny's quilts en creaties zei

Dank je Mieke. Maar die workshop geeft ook heel veel ideeën!

Janny zei

Wat is dat een leuk boekje geworden! Fijn om af en toe door te bladeren.

Judy zei

Wat is dat ontzettend leuk geworden!

Floor zei

Wat een leuk boekje is het geworden!
Slim om al die postzegels te bewaren, er zijn zulke mooie bij.
Koop zelf ook altijd aparte postzegels i.p.v. die standaard zegels.
Gewoon omdat het leuk is om kaarten zo te versturen.
Denk wel dat er nog een tweede boekje komt, zo blijf je er af en toe naar kijken.

conny's quilts en creaties zei

Hihi die zit inderdaad al in elkaar Floor

Anoniem zei

War bijzonder. Ik heb ook nog veel kaarten, maar zoiets leuks met de postzegels doen dát heb ik niet bedacht

Bettie zei

Dat was ik

Josephine zei

Wat heb je fantastisch uitgewerkt Conny, en zo leuk zo'n mini
boekjes met veel mooie herinneringen. OP deze manier zal je
het met regelmaat door je handen laten gaan.

Ria A.-S. zei

Wat een geweldig idee en prachtig om te zien. Ik heb in dezelfde periode ook meegedaan aan Postcrossing en heb altijd de kaarten bewaard. Nu ik in een verzorgingshuis woon, heb ik de ruimte niet om veel te bewaren. Vorige week besloot ik van alle kaarten de postzegels te knippen en de kaarten weg te doen. Van 29 kaarten kreeg ik het niet over mijn hart, vanwege de creatieve achterkanten. Dus die gaan in een plakboek. Ik word helemaal blij van jouw bericht, dankjewel!

Dientje zei

Wat is dit een leuk boekje geworden. Zo blijft er toch iets bewaard van van de kaarten ruil. Groet, Dientje

Quilts and Newf's zei

Wat een leuk boekje is het geworden.
En wat bijzonder ook om al die postzegels van je kaartjes swap hierin te gebruiken.