maandag 1 mei 2023

Borduren.

April  maand 4 van 2023 is voorbij.  De vierde maand dat ik voor elke dag een vakje borduurde voor mijn project: Ode aan mijn moeder.
 

De maand oogt heel wat vrolijker dan de,  voor mij grijze corona, maand maart.

Ik ben ook vrolijker, maar baal er soms ook vreselijk van dat ik nog steeds weinig energie heb.  Maar ik houd de moed er in,  want kniezen helpt niet. Dus veel in huis bezig met creatieve zaken deze maand. 




Van de eerste tien vakjes had ik eerder al wat verteld. Hieronder wat details van de rest. 


Het bovenste frutsel is frivolite dat mijn moeder ooit maakte, het roze lapje een borduursel van haar op een placemat.  "Regen" ertussen en een intuïtief borduurtje eronder.


Deze maand heb ik wat logo's verwerkt.  Het groene poppetje staat voor NDCE, een instelling waar ik vrijwilligerswerk doe. We ontwikkelen educatief materiaal voor natuurlessen op basisscholen, lenen dat uit,  geven buitenlessen. Een heerlijke gevarieerde klus om te doen. 
Mijn moeder is deze maand 87 geworden. 


Bovenste: en patroon gezien bij de hoge uitkijktoren bij Lauwersmeer. Tulpen in de tuin, logo van het verzorgingshuis van mijn moeder en een detail van een smeedijzeren hek.


De verstandskies van dochter moest er bij de kaakchirurg uit, onderste: kralen van een ketting die mijn moeder in de jaren '60- '70 droeg. 


Bovenste is het logo van het Taalhuis, waarvoor ik momenteel 2 vrouwen help hun Nederlands te verbeteren. Sluit mooi aan bij mijn ervaring als leerkracht op de AZC basisschool.


Het raster voor mei ligt klaar. 
Nog geen idee wat het worden gaat, maar ook dat komt vanzelf. 

Groetjes Conny



 

13 opmerkingen:

Judy zei

Prachtig!

Bettie zei

Wow!

Annelies zei

Wat super gedaan !

Gonda Westra-Steursma zei

Prachtige invulling weer en zo divers. Als je hier over 10 jaar weer naar kijkt weet je nog precies waar het over ging wanneer je naar de vakjes kijkt. Je bent een echte vakkenvuller! Grapje... deze woordspeling ging door mij heen toen ik je verhaal las. Wel jammer dat je nog niet weer de oude bent, maar zo lang er progressie is is er vooruitgang.

Floor zei

Vind het zo knap dat je voor elke dag weer iets kunt bedenken.
Moest wel lachen om de verstandskies van je dochter :-)
Je moet er maar opkomen om dat te gaan gebruiken.
Ben benieuwd wat mei gaat brengen.
Vast verschillende bloemen, een eitje en fleurige voorjaarskleuren.

Marthy zei

Zo mooi al die kleine gevulde vakjes die een verhaal vertellen.

Dientje zei

Het wordt een mooi dagboek op deze manier. Jij vindt elke keer weer leuke invullingen. Ik vind het elke maand weer prachtig om jouw verhaal te ‘lezen’. Groet, Dientje

Josephine zei

Werkelijk fantastisch hoe je alles uitwerkt, en zo bijzonder een
geborduurd dagboek die alle herinneringen weergeeft.

Elizabeth zei

Het blijft leuk om naar te kijken en te lezen hoe je tot bepaalde keuzes bent gekomen. Het is echt jouw herinneringsdoek aan het worden.
En nu alweer de 5e maand; dat jaar komt wel vol!

Marguerite zei

Wat knap dat je iedere dag iets mooi verzint en borduurt.
Bij mij zou dat net zo gaan als bij een dagboek.
Misschien een week en dan niks meer😕

Yvonne zei

Niet alleen heel mooi en leuk, maar volgens mij ook een goede therapie tegen de somberheid. Kan me voorstellen dat het niet makkelijk is als je gezondheid te wensen overlaat en het herstel langzamer gaat dan je zou wensen. Fijn bezig zijn met het bedenken en uitwerken van het vakjes vullen helpt je vast deze tijd door te komen. Sterkte en beterschap Conny!

miekequilt zei

Het is werkelijk een heel mooi werk aan het worden. Ik snap wel dat je hier met plezier aan wekt. En hopelijk geeft het je wat rust en toch ook energie.

marga zei

jammer dat je nog steeds last hebt van die vervelende corona. Toch heeft jou creativiteit er niet onder geleden. Leuk al die figuurtjes je moet er maar op komen.
Groeten
Marga