vrijdag 11 augustus 2023

Recept: woestijnsoep

 Elizabeth (klik) kwam laatst met een leuk idee om met meerdere bloggers elke tweede vrijdag van de maand een recept op het blog te zetten.  Doe je mee? 


Ik ben bepaald geen keukenprinses maar ga voorlopig meedoen. In dit zelfgemaakte kookboekje verzamel ik recepten en soms maak ik er wat uit. 

Eigenlijk wil Elizabeth er in september mee starten,  dus ik ben eigenlijk een maand te vroeg.  

Vandaag het meest recente recept uit mijn kookboekje, dat we laatst bij vrienden voorgeschoteld kregen.
(Zij vonden het recept hier: https://www.buitenkokers.nl/recept/woestijnsoep/)

 Zelf heb ik het eergister gemaakt:  
Woestijnsoep.
 Een heerlijke vegetarische maaltijdsoep. Beetje zoet-pittig. Niet veel werk en vlot klaar. Daar hou ik wel van. 


In mijn versie gebruikte ik minder dadels, ze werden per 225 gram verkocht en dat was wat mij betreft zoet genoeg in de soep.  Ook vond ik geen pastinaak.
Lekker met stokbrood of naan.

De soep was erg lekker.  Een mooie stevige maaltijdsoep. 

Eet smakelijk!
Groetjes Conny


10 opmerkingen:

ireneinhetatelier zei

Ik ga ook meedoen! echt een mooi idee, recepten uitwisselen vind ik altijd de moeite waard. Dan zit er meteen een extra verhaal aan.
Ik ben dol op soep, dus dit wil ik zeker proberen.

Judy zei

Klinkt goed!

Janny zei

Lijkt me een lekkere soep, maar wat de dadels betreft lijkt me 400 gram ook wel erg veel.

Elizabeth zei

Een speciaal boekje, dat is leuk Conny! Wat een mooie achtergrond heb je gemaakt.
En met die soep zit je helemaal goed, want die is goed te maken.
Op hele ingewikkelde recepten zit niemand te wachten.
Leuk zo'n voorproefje en ik ga je soepje binnenkort proberen te maken!

Floor zei

Klink heel lekker die soep. Zou leuk zijn als iemand die voor mij zou maken :-)
Zelf hou ik niet van koken, en als ik al die ingrediënten zie staan is het me al weer te veel werk.
Maar je doet er vast veel mensen een plezier mee.

miekequilt zei

Ik ga ook meedoen. Lijkt me heel leuk. En jouw recept is een goede start. Het idee om er een boekje van te maken is echt weer iets voor jou! Ga ik, denk ik, ook doen.

Marthy zei

ja, leuk idee van Elizabeth. Dat gaat vast een succes worden, ik doe ook mee.

Josephine zei

Je bent inderdaad te vroeg, ;-) maar dat maakt natuurlijk niets
uit. Het lijkt me een gezond en voedzaam recept Conny, en zo te lezen
smaakte het zeer geslaagd. ben heel benieuwd wat er allemaal voorbij
gaat komen bij iedereen. Echt een heel leuk idee van Elizabeth!!!

Marja Rijnsburger zei

Een leuk idee.
Ik ga meedoen.
En je recept voor woestijnsoep, alleen de naam al, lijkt me wel wat.
Fijn weekend,
Marja

Dientje zei

Alleen de naam al van deze soep. Denk ik natuurlijk direct, waarop heet die soep zo? Het lijkt me lekker en ik ga het proberen. Jouw recept ziet er trouwens prachtig uit en je hebt een mooi kookboek. Daar kan veel lekkers in staan. Fijne zondag, groet, Dientje