dinsdag 29 augustus 2023

Mijn boekje nummer zoveel.

 In mijn vorige bericht liet ik zien hoe ik een boekje maakte.  Nu laat ik zien hoe je met allerlei gevonden en verzameld papier een mooi geheel kunt maken.  Samen met mijn dochter maakten we elk een boekje met 3x 10 A4tjes. (Dubbel gevouwen tot A5 boekje.)

Ik gebruikte kaft- en cadeaupapier, gelliprints, boek- en krantenpagina's, vensterenveloppen (van de tandartsrekening) papier uit een schoenendoos, oud multopapier, oude landkaarten, Japans quilttijdschrift, print- en gekocht papier.  Het hoeft niet veel te kosten als je zoekt naar herbruikbaar papier. Verder textiel- en hobbylijm van de action (Zij verkopen ook leuk papier) knipsels uit diverse tijdschriften.Verder gebruikte ik een lettermal

En dan gewoon beginnen.  Maak eerst de katernen en als t boek in elkaar zit kun je verder versieren. Ik kan het nu verder gaan gebruiken voor allerlei aantekeningen. 

Ik hoop dat mijn foto's je inspireren,  dat je ontdekt wat er zoal mogelijk is. 


Tab's toegevoegd.

Handig vakje voor losse blaadjes voor later gebruik.





Oud en wat schuin gescheurd cadeau papier, geen probleem,  kan er in.


Handig vakje met rijgsteekjes en oude tekening door mijn zoon.


Libelle uit de 50-er jaren. Veertje geknipt uit papier waarin mijn zoon een boek kreeg (en ik inpikte en bewaarde)


Links roze tandartsenvelop met kijkvenster. 

Rechts binnenkant zelfde envelop met ander zicht achter het kijkvenster. 


Voor het maken van een katern een blad omvouwen zodat er later een insteekvakje ontstaat



Op drukke blz een beschrijfbaar blaadje plakken.




De andere helft van de tandarts envelop. 







Bewust ook wat sobere blz. er in.



Een plaatje op een druk motief.


Gelliprint op mooie plaat op krantenpapier.




Weer een grapje met het kijkvenster van de tweede tandartsenvelop.


 
Halve blz. met insteekvakje.

 

Te kleine blz. aan elkaar geborduurd met kruisjes 




Eind.
Groetjes Conny

15 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een geweldig leuk boekje. Ik vind het zo leuk om te zien hoe je alles maakt en bedenkt en in en aan elkaar zet. Ik ga maar eens papier sparen, want wie weet ga ik ook eens proberen om ziektes moois te maken.

conny's quilts en creaties zei

Dat gaat je vast lukken Mieke!

ireneinhetatelier zei

Dit is echt mijn favoriete manier om een boekje te maken. Die verschillende papiertjes maken je creatief, zoals die kijkvensters. Dat ga ik onthouden!

Marthy zei

Ik ga er zelf niet aan beginnen maar lees met veel interesse wat jij allemaal maakt. En daar ook allemaal voor gebruikt, zo leuk. Ik heb vandaag van twee kilo rabarber compôte gemaakt in dat in potten gedaan. Lekker op de yoghurt. En gisteren 12 potten gevulde tomatensaus gemaakt. Dat vind ik nou leuk om te doen.

Judy zei

Ik doe het je ook niet na, maar ik vind het super super super leuk! Die tandartsenveloppen.... mooi hergebruik!

Bertiebo zei

Ik vind het zo leuk wat jij maakt. Ik ga het echt proberen. Maar pas wat later in het jaar!

Josephine zei

Het is in één woord een SUPER boek geworden Conny.
Je kan ook goed zien dat je er met veel plezier aan hebt gewerkt.

In de weer zei

Oh wat heb jij heerlijk gewerkt, dat straalt er helemaal vanaf.
SCHITTEREND.

Janny zei

Wat een leuk boekje! Elke bladzijde weer anders en toch één mooi geheel.

Dientje zei

Wat is het leuk geworden met al die verschillende soorten papier. Haast te mooi om te gebruiken. Groet, Dientje

Elizabeth zei

Echt een junk journal, zoals ze dat noemen. Leuk hè, dat je alles kunt gebruiken. Je hebt er een prachtig geheel van gemaakt.
Ik ben nu wel benieuwd waar je het boekje voor gaat gebruiken; als dagboekje, reisboekje of...

conny's quilts en creaties zei

Dagboekje, voor als de huidige vol is

Annet zei

Wat een leuk boekje! Die tabjes vind ik een grappig detail.

Kitty zei

Hallo Conny,

Bedankt voor de reacties op mijn blog. Ik ben jou ook maar eens gaan volgen :)
Leuk boekje is dit. Dat 'junk journalen' is zo leuk om te doen! Ook leuk om te kijken trouwens. Ik volg op YouTube o.a. 49dragonflies, zij maakt geweldig mooie dingen.

Ik ga nog even verder neuzen bij je...

Groet,
Kitty

Yvonne zei

Echt een uitspatting van creativiteit lijkt me dat, het maken van zo'n boekje. De mogelijkheden van gebruik (en hergebruik) van materialen zijn eindeloos. Super leuk weer!