vrijdag 13 oktober 2023

Recept van de maand

Vegetarische wortel- bonen melange.


Voor mij was dit jaren geleden een van de eerste vegetarische recepten die ik leerde kennen
Tussen alle bekende kost door was dat een lekkere afwisseling. 

Ik leerde daarmee ook het gebruik van Santen kennen.  Een blokje cocoscreme.

Je kunt hiervoor in de plaats ook een kleine verpakking kokosmelk gebruiken.



De Santen kun je met een scherp mes afsnijden en wat verbrokkelen. Het smelt bij verhitting en geeft een subtiele kokos smaak.  Dat wordt veel gebruikt in curry's en in dit gerecht in combinatie met kerriepoeder.


Hier komt dan het recept voor 2 personen. 


Mijn recepten zijn doorgaans handgeschreven.  Ik verzamel ze in dit zelfgemaakte kookboekje.  ( maar een idee van Anne&Carlos)


Eet smakelijk. 
Eens gauw kijken bij Elizabeth ( van het bussybessie blog) en de anderen voor nog meer kook ideeën. 

Groetjes Conny

 

20 opmerkingen:

Elizabeth zei

Een gouwe ouwe dus voor jou... wat leuk!
Santen gebruik ik eigenlijk nooit, weleens kokosmelk.
En wat een prachtig creatief boek heb je voor je recepten!

Janny zei

Dat komt mooi uit, ik heb nog een halve spitskool liggen en een half blikje kokosmelk, moet genoeg zijn voor twee personen.

Hannie de Beer zei

Een heerlijk recept lijkt me. Ik ben gek op bruine bonensoep, Al ben ik niet zo gek op kokosmelk. Deze ga ik zeker eens maken!

juffrouw Ooievaar zei

Weer eens heel iets anders, ga ik zeker onthouden.
Leuk boekje en met RvdM komt het mooi van pas :)
Groetjes Anita

Judy zei

Wat heerlijk! En ook glutenvrij en vegan. :)

In de weer zei

Leuk, weer een recept met spitskool.
Lekker hoor !

Marthy zei

dit lijkt me erg lekker, Wij eten regelmatig vegetarisch en zijn toevallig gek op spitskool. Mooi boekje!!

Willy zei

Het lijkt mij ook wel lekker.

Dientje zei

Bonen heb ik altijd in huis en. Worden vaak aan iets toegevoegd hier in huis. Gaat ook op uit-probeer-lijst. Groet, Dientje

miekequilt zei

Santen ken ik niet, dus dit wordt eens uitproberen voor ons. Vegetarisch eten vinden we heerlijk, dus dit zal zeker gemaakt worden.

Knutselpret zei

Santen ken in ook niet weer totaal anders dan gewoon br bonen

Josephine zei

Leuk weer een vegetarisch receptje, en naar behoefde kan men er
altijd vlees aan toevoegen. We krijgen op deze manier allemaal
dikke receptenboekjes, hee mooi.

Yvonne zei

Ziet er goed uit Conny!

Miriam zei

Bedankt voor het recept! En wat een mooi persoonlijk receptenboekje!

Kitty zei

Ik heb nog nooit santen gebruikt, wel kokosmelk. Mijn man is niet zo van het vegetarische eten, daar moet ik hem echt wel een beetje op voorbereiden. En dan zit hij toch te smikkelen hoor. Misschien moest ik dit maar eens in de week zetten bij hem, mij lijkt het wel wat! Kan ik gelijk santen uitproberen.

Ik heb trouwens dat plaatje van die kok ook ooit gebruikt bij een receptenswap op een oud forum :)

Kitty zei

PS: Het bewijs, hihi, en ik zag dat ik toevallig indertijd ook een vegetarisch recept heb uitgewisseld: Tagliatelle met brie.

https://kitscraps.blogspot.com/2011/07/swapkaartje.html

conny's quilts en creaties zei

Wat grappig! Idd dezelfde kok, wat een toeval.

Annet zei

Lijkt me een lekker vegetarisch recept, die ga ik zeker een keer uitproberen.

Daphne zei

Om eerlijk te zijn heb ik bid nooit van die cocos Santen gehoord.
Wij eten hier best vaak iets waar ik cocos in verwerk, dus ik ga je recept opslaan, dank je wel, het klinkt heel lekker.

De Breimeisjes zei

Wat een prachtig boekje voor de recepten! Het lijkt me lekker, ik wil het wel eens proberen, bedankt!