zondag 1 oktober 2023

Ode aan mijn moeder: september.

 Het is 1 oktober.  Dus hier laat ik de geborduurde blz. zien van september. Ik maak een geborduurde ode aan mijn 87 jarige moeder.  Haar garen, haar materialen, mijn creatieve erfenis van haar. (Zie label: "ode aan mijn moeder" voor meer info)

Het raster is een logcabin, dat zullen quilters herkennen. 

Op de een of andere manier duurde het nogal voor ik deze maand een begin had.  Daarom maar wat boekjes erbij voor inspiratie voor de randjes.  En dan ineens lukt het weer. 


Ik heb er wat knopen en bandjes die van mijn moeder waren in verwerkt. 

Hieronder de laatste drie maanden op een rij. 

Aan het eind van het jaar ga ik er een textielboek van maken. 


En dan ligt het raster voor oktober nog maagdelijk voor me.  Een maand met veel leuke creatieve plannen.  


Om te beginnen begint morgen de uitdaging van het quiltersgilde: " van tekst naar textiel".  Donderdag een zoombijeenkomst met de deelnemers. 

Daar heb ik zin in. 

Groetjes, Conny

10 opmerkingen:

Judy zei

Prachtig is ie weer! Leuke plannen voor de komende tijd!

miekequilt zei

Dit is echt een supermooie maand geworden. Leuk om van een quiltpatroon uit te gaan en dan zo’n mooi borduurwerk te maken.

Marthy zei

Ik heb er met aandacht naar zitten kijken. Wat doe jij dit toch leuk, je ideeën op deze manier verwerken.

Janny zei

Leuk, zo'n log cabin op een andere manier!

Dientje zei

Even op gang komen en dan gaat ie weer geweldig. Deze Log Cabin is bijzonder, sfeervol en veel herinneringen. Daar wordt je warm van. Groet, Dientje

Floor zei

Ook september is weer geslaagd.
Je moeder geniet vast vanuit de hemel mee terwijl jij haar oude spulletjes gebruikt.
Wat zou ze er van genieten denk je niet?
Jij nu dus ook.
Op naar oktober!

Elizabeth zei

Zo leuk om te zien dat je eigenlijk elke maand een andere manier van werken hebt.. en ik snap dat je dan even op gang moet komen...
Prachtig, al die randjes!

Josephine zei

Wederom is ook deze maand weer heel bijzonder fraai geworden.
het schier al aardig op nu. Dat gaat echt een SUPER boek worden!!!

Hannie de Beer zei

Een bijzondere logcabin! Wat leuk om al die lintjes en zo van je moeder te gebruiken, woedt een super jaarboek!

Gonda Westra-Steursma zei

Dag Conny,
De 'ode aan mijn moeder' is zo leuk bedacht en uitgevoerd. Zo liefdevol en een mooie tastbare herinnering als het jaar om is.
Mooie plannen voor deze week.
groeten, Gonda