vrijdag 10 november 2023

Recept van de maand: walnotenkoek.

 De maand is omgevlogen met alle leuke activiteiten. Het is alweer de tweede vrijdag van november.  Tijd voor de recepten op de blogs.

Voor ons familieweekend eind oktober bakte ik een heerlijke walnotenkoek. Ik vond het recept vorig jaar in zo'n receptenblad van een supermarkt.

Zo ziet het eruit in mijn zelfgemaakte kookboekje.  En mooie gelliprint van een varen vormt de pagina. 


Even inzoomen op het recept. 

Als de koek is afgekoeld snijd ik er stukjes van van ongeveer 5x5cm. De koek is erg machtig maar ook erg lekker. 

Groetjes Conny

18 opmerkingen:

Elizabeth zei

Mmmmm, lekker.. ik ken iemand die ook altijd van dit soort plaattaarten maakt. Leuk om nu eens een recept te hebben! En inderdaad; een klein stukje is genoeg!

De Breimeisjes zei

Mooi recept voor deze tijd, zo'n koek met noten!

Janny zei

Lijkt me inderdaad machtig, maar wel lekker!

Yvonne zei

Alleen het lezen van het recept doet me het water al in de mond lopen. Lijkt me heerlijk!

Marjan zei

Wat leuk dat je een gelliprint als achtergrond hebt gebruikt.
Ik heb nog nooit een plaatkoek gemaakt, maar dat is natuurlijk geen excuus om jouw walnotenkoek eens te proberen, wie weet!

juffrouw Ooievaar zei

Lijkt me ook heerlijk, wij eten regelmatig walnoten.
Ga ik ook eens proberen, lekker :-)
Groetjes Anita

Judy zei

Lijkt me heerlijk!

miekequilt zei

Wat een lekker recept. Makkelijk en vol lekkere ingrediënten.
Fijn weekend!

Marthy zei

Laatst onderweg een zak walnoten gekocht. Komt dat goed uit.

Josephine zei

Een lekker en voedzaam stukje walnotenplaatkoek.
Altijd lekker bij een kopje koffie of thee.

Anoniem zei

Met ‘n goei tas vers gezette koffie(zou mijn oma zeggen)zal stukje van deze walnotenkoek heerlijk smaken.
Ga het recept straks op de laptop nog eens lezen dan kan ik het beter zien.
Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

Hannie de Beer zei

Een heerlijke koek lijkt me.
Ga ik zeker ook proberen...

In de weer zei

Lijkt me erg lekker !

Gonda Westra-Steursma zei

Hmmm, lijkt me lekker en leuk om eens uit te proberen!
Gr. G.

Knutselpret zei

Oh zo lekker deze heb ik ook al een paar x gemaakt

Kitty zei

Oeh die komt op mijn lijstje hoor (nou ja, zeg maar gerust lijst!)

Annet zei

Dit lijkt me een lekker recept.

Izzi zei

Ik heb enorm genoten van je post! Je ideeën zetten aan tot nadenken. Blijf posten!