donderdag 9 november 2023

Freuleweekend

 Vrijdag was het zo ver.  Vol verwachting op pad voor het eerste weekend met een aantal vrouwen van onze Freubelfreules bee. Beetje spannend,  we kunnen het goed met elkaar vinden maar hoe gaat dat als je een lang weekend met elkaar doorbrengt? ( dat was geweldig!)

Ik haalde twee anderen op en als eersten kwamen we aan bij een prachtig natuurhuisje bij Dwingeloo, midden in het bos.


We hingen meteen onze slingers op om iedereen te verwelkomen. 


Eerst even landen,  slaapkamers verdelen
En al gauw kwamen de handwerkspullen uit de tas. Thema was een Japanse rijsttas (komebukuro) te maken.  Op de vier panelen kun je veel technieken kwijt.  We gingen bezig met sashiko, boro, stitcherie, vrij borduurwerk, beetje patchwork. Net waar je zin aan had. 
De avond vloog om, tussendoor soep gemaakt en gegeten.  En verder in de handwerkbubbel. 

Na het ontbijt het bos in voor een ommetje.  Er stonden vreselijk veel paddestoelen.  Daar laat ik wat collages van zien ( want ik zet geen mensen op mijn blog)We gingen helemaal los met foto's maken. Zoveel soorten zagen we. 


Mijn eerste sashiko poging op een veel te dicht weefsel, was een goede les.  Wij zijn eigenlijk allemaal autodidact. Op internet halen we onze informatie en we leren veel van elkaar. 









Heerlijk om ongestoord door te kunnen handwerken. Mooie gesprekken. 
Voor zaterdag had ik iedereen een geheime opdracht gestuurd om 4 cadeautjes te maken voor het cadeautjesspel. Heel geslaagd. 

En het bos weer in. 


 De paddenstoelen in de collage hierboven (rechtsonder) leken wel van keramiek.  Wel 20-25 cm hoog. 



Op zondag verzamelden we nog groene blaadjes in het bos om botanische verven uit te proberen. ( ecoprinten)



We hadden er veel plezier in maar t resultaat was niet wat we hoopten. Daar gaan we later nog weer mee aan de slag.  Het was hoe dan ook leuk om uit te proberen. 
En weer verder met steekjes zetten. 














Nog vreselijk gelachen met het zogenaamde panspel.
 In drie rondes bekende personen met woorden omschrijven,  uitbeelden, en met 1 woord omschrijven. 

Toen zat het er op.  Maandag alles opruimen en inpakken.  Altijd verrassend hoe snel dat gaat. Een van ons zei: het was een warm bad. Dat kunnen we allemaal beamen.  We hebben elkaar nog beter leren kennen,  mooie gesprekken,  wandelingen,  lachen,  en veel steekjes.
Euforisch (en heel erg moe,  want slecht geslapen) kwam ik thuis en.... we zijn al bezig een datum voor volgend jaar te prikken want dit is voor herhaling vatbaar!

Groetjes,  Conny


 


 


 


 

23 opmerkingen:

Gonda Westra-Steursma zei

Het was in één woord...

FANTASTISCH

Hannie de Beer zei

Een geweldig weekend lijkt mij. zoveel gedaan, en gezien ...
Jammer van het eco printen. Eerst de stof een nacht beitsen. en dan haal ik de bladeren eerst even door een badje met een theelepeltje ijzersulfaat. Succes verzekerd...A ls je wilt stuur ik je het recept..

Frea zei

Het blog is net zo gezellig lezen, als dat het weekend was. Super gezellig en ongedwongen met elkaar steekjes zetten, kletsen wandelen en samen zijn.

Janny zei

Wat een geweldig weekend, lekker handwerken met elkaar en kletsen! Sashiko is leuk om te doen, het ziet er mooi uit en de paddenstoelen zijn ook prachtig. Jullie hebben genoten!

Floor zei

Een warm bad.... een mooie omschrijving.
Heerlijk om een weekend bij elkaar te zijn en te genieten van de gesprekken, steekjes doen en wandelen.
Het slapen was wat minder, want het praten in je hoofd gaat gewoon door.
Prachtige paddenstoelen heb je gefotografeerd, en zo veel soorten!

conny's quilts en creaties zei

Dat heb ik niks aan toe te voegen Gonda. Wat was het leuk hè?!

conny's quilts en creaties zei

Zio'n recept heb ik inmiddels gevonden en uitgeprobeerd gister. Dat komt in een volgend blogje

conny's quilts en creaties zei

Zeker Frea, we gaan volgend jaar weer! Dat kunnen we nu al naar uitkijken.

Bertiebo zei

Wat superleuk zeg. Gelijkgestemde zielen....

miekequilt zei

Wat een geweldig weekend zeg. Heerlijk samen aan het werk, heel inspirerend en de resultaten zijn werkelijk prachtig. Ook nog tijd om naar buiten te gaan en ons te trakteren op allemaal mooie paddenstoelen. Dank je wel.

Dientje zei

Alleen al om samen te zijn in zo'n mooi huisje op een prachtige plek. Jullie hebben een ontdekkingsreis Sashiko gedaan, lees ik. Er zijn wel mooie patronen te zien. Oh en vergeet de wandelingen niet, zoveel moois te zien. Groet, Dientje

Judy zei

Wat gezellig met zijn allen! Ik vind de steekjes prachtig! Ik heb zelf wel eens een poging gedaan met ecoprinten op papier en dan koken. Maar dat viel ook tegen.

Marthy zei

Wat een leuk weekend Conny met mooie resultaten. Al die prachtige steekjes van jullie, ik bewonder het. En ik bewonder de paddenstoelen die je op de foto zetten, wat een mooiertjes.

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

Zo leuk om ons gezellige weekend het te beleven via jouw blog. Het was echt super

Josephine zei

Dat was dus duidelijk een TOP weekend Conny, prachtige omgeving, bijzonder fraaie paddenstoelen zijn jullie tegen gekomen. En alle werkstukken die ik voorbij zie komen zijn veelbelovend. Mooi die Sashiko techniek, heb zelf ook mapjes vol patronen maar ben er nog nooit aan begonnen maar het begint nu te kriebelen.....

Anoniem zei

Leuk om dit te lezen zus

Knutselpret zei

Wat gezellig lijkt me dat en heerlijk handwerken samen

Elizabeth zei

Nou, ik kan wel merken dat het een SUPER weekend is geweest!
Wat leuk om op deze manier als gelijkgestemden bij elkaar te zijn...

juffrouw Ooievaar zei

Dat klinkt als een geweldig lang weekend, wat leuk dat jullie het fijn hebben gehad.
De foto’s van de paddestoelen zijn wauw!!
Nu ben ik wel heel benieuwd naar je werkstuk :)
Groetjes Anita

conny's quilts en creaties zei

Dat is nog lang niet klaar😀

Kitty zei

Wat heerlijk zo'n weekend met gelijkgestemden. De borduursels zien er al prachtig uit.

Kitty zei

Connyik zag dat er in het Coda een workshop op de agenda staat die misschien leuk is voor jou (en anderen) https://www.coda-apeldoorn.nl/nl/agenda/opening-expositie-zinnige-draden/18-11-2023-1400